/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a villanyhajtású klasszikus Mini

2022. január 25. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A MINI oxfordi gyárának szakavatott mérnökei klasszikus köntösbe csomagolták a vezetés hosszútávon fenntartható élményét. Az elektromos motorral szerelt klasszikus Mini a tradicionális értékeket iránymutató technológiával ötvözi – ráadásul mindezt a gazdasági körforgás jegyében.

Ha Alec Issigonis ma tervezné a klasszikus Minit, azt minden bizonnyal villanymotorral tenné. Hiszen a minél alacsonyabb fogyasztás és a lehető legkisebb alapterületen kínált vezetési élmény már a kategóriateremtő kisautó bemutatásakor, 1959-ben is a klasszikus Mini két legfőbb erényének számított. A brit prémiumgyártó tervezőmérnökei ma is hűen ragaszkodnak Alec Issigonis kreatív helykihasználást és gokartos vezetési élményt éltető vezérelveihez, a MINI Recharged projekt pedig arra is egyedülálló lehetőséget teremtett, hogy a klasszikus Mini sikertörténete a XXI. században fenntartható módon folytatódjon.

Azáltal, hogy a klasszikus Minibe tisztán elektromos hajtáslánc-technológiát szereltek, a MINI mérnökei jövőbe mutató technológiával ruházták fel a márka hagyományos értékeinek hamisítatlan jegyeit. Az ötlet már azelőtt megszületett, hogy a MINI a Cooper SE képében bemutatta volna első tisztán elektromos meghajtású modelljét: a MINI már a 2018-as New York-i Nemzetközi Autószalonon reflektorfénybe gurította az egyetlen, tisztán elektromos klasszikus Minit. A különleges kisautó olyannyira pozitív fogadtatásban részesült, hogy a MINI oxfordi gyárának mérnökei dolgozni kezdtek a klasszikus Mini utólagosan megrendelhető és beépíthető, emisszió-mentes hajtásláncának kifejlesztésén.

Hogy a márka által fémjelzett gokartos vezetési élmény tisztán elektromos hajtással is megmaradjon, a klasszikus Mini eredeti benzinmotorját korszerű elektromos motorral helyettesítették. Mivel azonban a történelmi örökségek gondos megőrzése a MINI Recharged projekt egyik fő vezérelve, ezért a tervezőmérnökök minden átalakítást és utólagos módosítást úgy váltottak valóra, hogy azok bármikor visszaalakíthatók legyenek. A villanyos klasszikus Mini eredeti állapotba történő visszaállítása így később bármikor lehetséges. Az átalakítás során a mérnökök megjelölik és gondosan ápolva eltárolják a klasszikus Mini eredeti erőforrását, hogy ha tulajdonosa később úgy dönt, ismét beépíthető legyen és kiválóan működjön. A MINI Recharged projekt ugyanakkor azt is jelenti, hogy a klasszikus Mini élettartama fenntartható módon, évtizedekkel kitolható.

Az erőforrás egy korszerű villanymotor, amely folyamatosan képes leadni 90 kW (122 LE) maximális teljesítményét és így körülbelül 9 másodperc alatt gyorsítja fel a klasszikus Minit álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A működéséhez szükséges energiát egy nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely akár 6,6 kW teljesítménnyel is tölthető és egy feltöltéssel mintegy 160 kilométeres hatótávolságot kínál. Sőt mi több, a mérnökök a MINI Recharged projekt összes utólagosan átalakított klasszikus Minijének műszerfalát is úgy alakítják át, hogy a klasszikus műszerek a sebességet, a hajtáslánc hőmérsékletét, az éppen aktuális sebességi fokozatot és a tisztán elektromos hajtáslánc hatótávolságát mutassák.

A MINI Recharged projekt rajongói merőben új vezetési élményt élhetnek át: a szinte hangtalan hajtáslánc azonnali gyorsulást tesz lehetővé, a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő kisautóval pedig a nagyvárosok emisszió-mentes, úgynevezett „zöld zónáiba” is begurulhatnak. A tisztán elektromos meghajtású klasszikus Mini így például anélkül hajthat végig és pózolhat Londonban az Oxford Street és a Piccadilly Circus nevezetességei között, hogy azért tulajdonosa bármiféle díjat fizetne. A klasszikus Mini átalakítása után ráadásul új vizsgáztatási és forgalomba helyezési eljárásra sincs szükség.

A MINI Recharged projekt tökéletesen beleillik a brit prémiumgyártó jövőbe vezető stratégiájába, amelynek egyik meghatározó alappillére a gazdasági körforgás. A projekt égisze alatt nincs szükség új autók legyártására, hiszen a mérnökök már létező, szeretett modelleket alakítanak át. A klasszikus Minik így új, hosszútávon fenntartható életet kezdhetnek.

A klasszikus Mini egyedülálló átalakítását kizárólag az Egyesült Királyságban végzik. Minden egyes átalakított modell egyedi sorszámot kap, az egyediség megőrzése érdekében.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/