/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a Volkswagen Phaeton második generációja

2022. július 12. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

Húsz évvel a Phaeton megjelenése után a Volkswagen megmutatta a luxuslimuzin elkészült, ám sorozatgyártásba sohasem küldött második nemzedékét.

A Volkswagen a Phaetonnel tette meg az első lépéseket a luxusautó szegmens felé. Bár a népautó-márkától ezt sokan elrugaszkodott dolognak tartották, a Phaeton jól beilleszkedett a prémiumautók közé és megágyazott olyan későbbi slágermodelleknek, mint a Touareg és az Arteon. 2016-ban búcsúzott, amikor a Volkswagen igazgatótanácsa úgy döntött, átstrukturálja a termékkínálatot és a fókuszt az elektromobilitás irányába tolja el. Ám ekkor már az utód is készen volt.

A Phaeton a Volkswagen igazgatótanácsának korábbi elnöke, Ferdinand Piëch fejéből pattant ki a 90-es évek végén. Új piaci szegmensbe szerette volna bekormányozni vele a Volkswagent, új szintre kívánta vele emelni a teljes márkát. S ez sikerült is. A Phaeton 5,06 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,45 méter magas volt, külseje azonban rendkívül diszkrét volt. Az egyetlen rendhagyó dizájnmegoldást a szögletes búra alá bújtatott kör alakú hátsó világítóegységek jelentették.

A letisztult karosszéria pazarul berendezett, elegáns utasteret rejtett, valódi bőr, fa és króm felületekkel. A Phaeton egyedi jellemzői voltak a fa panelekkel alaphelyzetben elfedett szellőzőnyílások, amelyek szükség szerint, elektronikusan nyíltak, hogy szabad utat engedjenek a levegőnek.

A Phaeton igazán a hosszú utazások alkalmával csillogtathatta meg erényeit. Adaptív csillapítású, pneumatikus felfüggesztésével háborítatlanul siklott az úton, utasai pedig főúri kényelemben érezhették magukat. A négyüléses modell szellőztethető és masszázsfunkcióval szerelt üléseket vonultatott fel és egy 120 mm-rel hosszabb sofőrős változat is kapható volt az autóból.

A motorpaletta is alátámasztotta a modell exkluzivitását. A belépő motor a 241 lóerős 3,2 V6-os erőforrás volt, de választható volt a 6 literes W12-es is, 420 lóerővel. A legszokatlanabb erőforrás az 5 liter lökettérfogatú, két variálható geometriájú turbófeltöltővel szerelt V10 TDI volt, amelynek 313 lóerejéhez 750 Nm-es nyomaték társult. Akárcsak a W12-es modellnél, itt is 4MOTION összkerékhajtás juttatta az erőt az útra.

A gyártás 15 éve alatt a motorpaletta folyamatosan bővült és korszerűsödött. 2003-ban például színre lépett a 4,2 V8, majd a 3.0 V6 TDI erőforrás (245 LE), amely hamar a legnépszerűbb motorvariáns lett. A V10 TDI-t 2006-ban kivezették a kínálatból, a W12-es aggregát 2011-ben búcsúzott. A 3,2 V6-os szívómotort pedig egy 3,6 literes, illetve egy 3 literes váltotta.

Most pedig szemügyre vehetjük a Phaeton D2-t, a sorozatgyártás közeli prototípust, amely a gyártó moduláris hosszirányú matrix platformjára épült. Nagyon szép autó, még mai szemmel is.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/