/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a modern Volvo P1800

2020. szeptember 04. 12:40   |   DG
címkék:  

A háromszoros túraautó világbajnok Cyan Racing elképesztő, modern Volvo P1800 sportautót épített, amely az autósport aranykorát, a 60-as éveket juttatja eszünkbe.

Az eredeti Volvo P1800-at 1960-ban mutatták be, egy évvel a Jaguar E-Type, két évvel a Ferrari 250 GTO és három évvel a Porsche 911 előtt. Mindhárom kocsinak ma is futnak a szellemi utódjai, így a Cyan Racing úgy határozott, megépíti a Volvo P1800 méltó örökösét. A Volvo P1800 Cyan az ikonikus 60-as évekbeli sportautó modern interpretációja. A készítők elképzelték, mi lett volna ha a Cyan Racing már a 60-as években létezett volna és P1800-as autókkal versenyzett volna. A homologizációs szabályoknak megfelelően utcai sportkocsit is kellett volna készíteniük, amely pontosan úgy nézett volna ki, mint most a P1800 Cyan.

A Volvo P1800 Cyan ezért lett kék-sárga festésű és vonalvezetésében a lehető legközelebb áll az ős sportkupéhoz. A 60-as évek sportautói nem a merevségükről és miőségi építőanyagaikról voltak híresek, ezért a Cyan Racing szakemberei az eredeti karosszériát átstruktúrálták és módszeresen megerősítették. Nagyszilárdságú acél és szénszálas műanyag felhasználásával megerősítették a karosszéria gyenge pontjait, emellett számos ponton módosították, hogy beférjenek például a nagyobb és szélesebb kerekek. Mindezt anélkül, hogy a P1800 eredeti karaktere elveszett volna. Az alkotók arra törekedtek, hogy egy nagyon könnyű és reszponzív autót rakjanak össze, ezért nincsen ABS és menetstabilizáló rendszer, de még fékrásegítő sem. A P1800 Cyan mindössze 990 kilogramm súlyú, és rendkívül intenzív vezetési élményt nyújt.

A restomod hajtásáról egy 2 literes négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor gondoskodik, amely a világbajnok Volvo S60 TC1 versenyautó blokkjával mutat rokonságot. A teljesítménye 420 lóerő, maximális nyomatéka pedig 455 Nm 6000-es fordulatszámon. A motor egészen 7700-ig elpörög, linerális teljesítmény- és nyomatékleadása miatt pedig a karaktere inkább egy szívómotoréhoz áll közel. Vezetési élményben így a 60-as évek sportautóira emlékeztet, de több erő van benne. Egy ötsebességes dog-leg Holinger kézi váltót kapcsoltak hozzá. Ennél a szerkezetnél balra fent található a hátramenet, alul az egyes, középen fent a kettes, s alul a hármas.

A mesterek a felfüggesztést is átépítették. Az eredeti hátsó tengelyt egyedi tervezésű független kerékfelfüggesztés váltotta fel és korlátozottan önzáró differenciálművet is beépítettek. Az alumínium alkatrészekből álló első és hátsó felfüggesztések ráadásul minden paraméterükben állíthatóak. A tengelyvégeken 18 colos kovácsolt könnyűfém felniket és elöl 235/40, hátul 265/35 méretű Pirelli P Zero abroncsokat találunk. A lassításról elöl 362 x 32, hátul 330 x 25 mm-es tárcsákkal és körben 4-dugattyús nyergekkel szerelt AP Racing fékrendszer gondoskodik. A P1800 Cyan menetteljesítményeiről sajnos nem közöltek adatokat, de a több mint 420 lóerős literteljesítmény valószínűleg parádés képességekhez segíti a restomod Volvót.

A Volvo P1800 Cyan nem egyedi darab, a Cyan Racing szívesen épít belőle többet is a vastag pénztárcájú komoly érdeklődőknek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/