/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: álmaink kupé BMW-je

2020. január 20. 13:15   |   DG
címkék:  

A 12-hengeres motorral szerelt BMW 850 CSi az E31-es 8-as sorozat ékköveként az egyik legvonzóbb kétajtós BMW modellnek számított és számít ma is. Az Alpina is kezelésbe vette a típust; a módosított példányok közül pedig ma a legértékesebbek a B12 5.7 Coupék, amelyekből csak 57 darabot készítettek. Ez a kék példány ráadásul kéziváltós.

Az Alpina 1992 és 1996 között 57 darab B12 5.7 Coupét szerelt össze, amíg a 850 CSi-ből 1500 darabot gyártott a BMW. Az Alpina B12 5.7 típusneve különleges dolgokat sejtet; s ez így is van, ezeket a kétajtósokat ugyanis 5,7 literre felfúrt, módosított főtengellyel, vezérműtengelyekkel és egyedi szívó- illetve kipufogórendszerrel ellátott 12-hengeres erőforrás mozgatta.

A széria 381 lóerőből és 550 Nm nyomatékból 416 lóerőt és 570 Nm nyomatékot faragtak az Alpinánál, amely a menetteljesítményekben is megmutatkozott. A B12 5.7 Coupe 5,8 másodperc alatt gyorsított százra és elérte a 299 km/órás végsebességet, amihez hasonlót a 90-es évek elején csak a szupersportkocsik tudtak.

A B12 5.7 Coupe modellek megkapták a jellegzetes, visszafogott Alpina optikai kiegészítőket is, amelyek ellenállhatatlanná tették őket. Az Alpina-kék fényezés és dekoráció, továbbá a klasszikus, 20-küllős Alpina felnik elárulták, hogy nem hétköznapi 850 CSi-vel állunk szemben. Az első spoilertoldat, a sportos küszöbök és hátsó szoknya, valamint a szénszálas, NACA légnyílással ellátott motorháztető ugyancsak e modell kiváltságai voltak.

A fotókon látható és hamarosan kalapács alá kerülő B12 5.7 Coupe ráadásul egy hatfokozatú kéziváltóval szerelt modell, nem pedig egy félautomata Shift-Tronic szerkezettel ellátott példány. Az 57 legyártott B12 5.7 Coupéból 32 darab volt ilyen, csak 25-be raktak hatfokozatú manuális váltót.

Az Alpina-kék, 9 074 kilométert futott B12 5.7 Coupe gyönyörű állapotban várja tehetős új gazdáját, akinek a becslések szerint legalább 300 ezer eurót kell majd a kasszánál hagynia, ha haza akarja vinni. Február 5-én, az RM Sotheby’s párizsi youngtimer árverésén kerül kalapács alá a fantasztikus kupé.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/