/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az 1000 lóerős Fiat Multipla

2022. október 25. 15:40   |   Demcsák Gergely
címkék:  

A koncepcióját tekintve zseniális, elképesztően praktikus, hat személy szállítására képes Fiat Multipla ellentmondásos kinézete ma, a megjelenése után csaknem 25 évvel is megihleti és véleményre sarkallja az embereket. Két francia Youtuber például úgy határozott, hogy egy ilyen olasz kuriózumból épít 1000 lóerős versenyautót.

Az 1998-ban debütált Fiat Multipla egy 4 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,67 méter magas egyterű, amiben csodálatos módon elfér hat személy és a csomagjaik is. Mindehhez azonban rendhagyó, sokak szerint kifejezetten csúnya formatervet párosít, amelyet vagy nagyon utálni vagy nagyon szeretni lehet. A még közel negyed évszázad után is radikális kinézetű első generációs Multipla a két francia Youtuber, Sylvain Lévy és Pierre Chabrier rajongását is felkeltette, akik verseny kisbuszt szerettek volna építeni belőle.

A projekt 2019-ben közösségi finanszírozással indult, s az eredetileg tervezett 50 ezer euróval szemben döbbenetes, 1,096 millió eurót sikerült összeszedni rá. Mint kiderült, az autó építése végül „csak” 350 ezer eurót emésztett fel. Az idei Párizsi Autószalonra készült el, a közönség élőben is megcsodálhatta a kisbusz-szörnyet.

A Multipla gyökeresen átalakult, ötajtósból háromajtóssá építették át, becsövezték, s a hat ülésből csak kettőt tartottak meg. Az alváz egy Chevrolet Corvette C6-tól jött, az utastérben középen így egy vaskos kardánalagút húzódik. A brutális kinézetről a japán TRA Kyoto üvegszálas Rocket Bunny karosszériaszettje gondoskodik, amire csaknem 11 hónapot kellett várni! Érthető, hiszen korábban még senki sem rendelt Rocket Bunny készletet a Fiat Multiplához.

A szett leglátványosabb elemei az óriási szögletes sárvédők, a hatalmas hátsó szárny, valamint az első splitter és a motorháztető spoiler, amelyek láttán nincs kétségünk a négyszámjegyű teljesítményről. A kerékhangárok alá első osztályú japán Rays felnik költöztek, 325/30/19 méretű Michelin gumikkal. A lecsupaszított utastérben Sabelt kagylóülések, gyorszáras kormány és rövid váltó teremtenek verseny hangulatot.

A világ leggyorsabb Multiplája természetesen már nem a gyári 1,6 literes négyhengeres erőforrással halad előre, hanem amerikai szívet kapott egy Chevrolet V8-as személyében. A Chevrolet Corvette C6 ZR1 6,2 literes kompresszoros erőforrása szériaállapotában 640 lóerőt teljesít, ám a Milletiplában kereken 1000 lóerősre húzták fel.

A szellemesen Milletiplának elnevezett Fiatnál őrültebb járgányt nem nagyon találunk.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/