Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az alakváltó Scania szállítójármű

2019. június 11. 09:55   |   Autoblog
címkék:  

Jövőbe mutató, moduláris rendszerű szállítójárművet mutatott be a Scania. Az elektromos hajtású, önvezető városi tanulmányjármű megváltoztathatja az alakját a különféle városi szállítási feladatokhoz, tehát reggel és este az ingázókat szállíthatja munkába, illetve haza, napközben árut szállíthat ki, éjszaka pedig hulladékot gyűjthet.

Számtalan város felgyorsítja manapság a változásokat a városi közlekedésben, ugyanis szükség van a károsanyag-kibocsátás és a forgalom zsúfoltságának csökkentésére. Az elektromos és az önvezető járművek technológiai, illetve infrastrukturális előnyei kulcsfontosságú tényezők lesznek a városok számára, amikor átállnak egy fenntartható közlekedési rendszerre.

A járművek fontos szerepet játszanak abban, hogy tényleges változást érjünk el a közlekedési ökoszisztémában, de más igények is mutatkoznak. Az infrastruktúra jelentős fejlesztése szükséges az elektromos és az önvezető járművek kiszolgálásához. Továbbá a városokban a hét minden napján, illetve a nap 24 órájában az emberek és az áruk áramlását összefüggően kell kezelni, nem pedig külön-külön tervezni.

A kereskedelmi közlekedés sokféle módon alakítja egy város vérkeringését. Ez arról szól, hogy hogyan jutunk el a munkahelyünkre vagy az iskolába, hogyan kerülnek az élelmiszerek az üzletekbe és az éttermekbe, hogyan jutnak el a gyógyszerek a kórházakba, valamint hogyan gyűjtik össze és szállítják el a hulladékot. Jelenleg ezek az áramlások a városokban messze nem optimalizáltak, hiszen az árukat a reggeli csúcsforgalomban szállítják ki, amikor a legtöbb ember is közlekedik. Miközben az áruszállítás éjszaka nagymértékben korlátozott a városközpontokban, amikor az emberek alszanak.

A közösségi közlekedés mindig is megosztást jelentett. Ezt most a következő szintre kell emelni. A nagyobb fokú automatizálással egyszerűbb lesz rugalmasabbá tenni a közösségi közlekedést.

A nyolc méter hosszú NXT buszmodul egyetlen kompozit egységből áll, jelentősen csökkentve a tömeget. A hengeres akkumulátorcellák a padló alatt helyezkednek el, hasznosítva az egyébként kihasználatlan teret, valamint javítva a tömegeloszlást. A jármű csekély, nyolc tonna alatti tömegének köszönhetően a hatótávolság a mai akkumulátorokkal is 245 kilométer a becslések szerint. Az első és a hátsó hajtómodul buszfelépítményhez, elosztó tehergépkocsira való felépítményhez vagy hulladékgyűjtő felépítményhez is csatlakozhat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!