/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az Alfák Szent Grálja

2018. október 08. 12:25   |   Autoblog
címkék:  

A mitikus Alfa Romeo 155 GTA Stradale létezését és hollétét hosszú évekig homály fedte, azonban az 1992-93-ban épített „furcsa szörnyeteg” nemrég mégis felbukkant. A 155 GTA Stradale lehetett volna az alfások Lancia Delta Integráléja, a Fiat azonban egy példány elkészülte után elállt a gyártásától. A prototípus ma is működik és hamarosan kalapács alá kerül.

Az Alfa Romeo 155 GTA Stradale gyakorlatilag egész életét elzárva töltötte. Eleinte az Abarth műhelyeiben tárolták, majd a rali pilóta Tony Fassina garázsában pihent. Később különböző gyűjteményeket gazdagított, míg végül Rino Anello megvásárolta, rendbe tette és kihozta a napfényre. A 155 GTA Stradale létezéséről nagyon kevesen tudtak, s még kevesebben voltak tisztában azzal, hogy a kocsinak mi lett a sorsa, miután a Fiat elkaszálta a projektet 15 évvel ezelőtt.

A Fiat indoklása szerint túlságosan drága lett volna sorozatban gyártani az autót. Pedig a sportmodell nagy karriert futhatott volna be, nemcsak izmos kiállása miatt, hanem mert a legendás Lancia Delta Integrale hajtásláncát örökölte. Ráadásul a 155-ös a 90-es években a túraautó versenyzésben történelmet írt, ami megágyazhatott volna egy utcai sportmodellnek.

A 155-ös versenysikereit követően született is egy terv egy utcai változat kifejlesztésére, amihez a kiindulási alapot a 155-ös sorozat csúcsmodellje, a Q4 képezte. A 2 literes turbómotor Garrett T3 turbófeltöltővel, köztes hűtővel és Marelli IAW többpontos elektronikus befecskendezéssel 190 lóerőt adott le. A felfüggesztés a Deltától érkezett, akárcsak a négykerék-hajtási rendszer. A karosszériát agresszív stílusú lökhárítókkal, kiszélesített kerékjáratokkal, vaskos küszöbökkel és nagyméretű hátsó szárnnyal vadították meg. A beltér ugyanakkor maradt gyári kivitelű, bőrkárpitozással, sportkormánnyal és sportülésekkel.

A 155 GTA Stradale mindössze két alkalommal jelent meg a nyilvánosság előtt, az 1994-es Bolognai Autószalonon és az 1994-es Olasz Nagydíjon, Monzában, ahol orvosi autóként szolgált. A futam után a milánói Fiat kereskedőhöz, Tony Fassinához került az autó, ahol négy évig a garázsban porosodott. Ekkor Tony egyik barátja megvette tőle és közúti használatra alkalmassá tette. 1999-ben a kocsi ismét gazdát cserélt és újra Olaszországban kötött ki. Az Alfa ezt követően vándorolt jelenlegi tulajdonosához.

A 155 GTA Stradale ma egy teljes mértékben működőképes, közúton használható sportkocsi, amelyet a jövő hónapban elárvereznek. Becslések szerint a ritkaság 230 ezer dollárért vagy többért fog gazdát cserélni.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/