/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az Angyal Volvója

2018. március 06. 07:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volvo a Techno-Classica kiállításon, Essenben kiállítja azt az 1967-es Volvo 1800 S modellt, amely valamikor Sir Roger Moore tulajdonában volt és „Az Angyal” című sorozatban is szerepelt. A híres Volvo első alkalommal lesz kiállítva Európában.

Moore autója 1966 novemberében készült a Volvo svédországi, torslandai üzemében. A sarki fehér 1800 S ritkaságnak számító rövidített kialakítású Mini-Lite felnikkel, Hella ködlámpákkal és fa Volvo kormánykerékkel van felszerelve. Az utastérben még mindig felfedezhetőek részletek „Az Angyal” forgatásáról, mint például a hőmérő a műszerfalon és a különálló belső ventilátor, amit a színészek környezetének hűtésére használtak a stúdió-forgatások során.

Moore a híres 1800 S első hivatalos tulajdonosa. Az NUV 648E londoni rendszámtáblákat 1967. január 20-án bocsájtották ki, majd Moore két héttel később aláírta a regisztrációs papírokat, amelyek azóta is követik az autót mindenhová.

A Techno-Classicán Moore autója egy másik Volvo 1800-as, egy hibátlan állapotú 1967-es modell mellett fog állni, amelynek a tulajdonosa Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. Samuelsson klasszikusa szokatlan módon világoszöld színű és valószínűsíthetően az egyik legszebb állapotban megőrzött 1800-as Európában.

„Az Angyal” sorozatban az autó a híres ’ST 1’ rendszámmal volt látható és a ’Hamis csillogás’ című epizódban láthatta először a közönség, amit 1967 februárjában forgattak. Onnantól kezdve ez volt a főszereplő, Simon Templar autója egészen a sorozat 1969-es befejezéséig.

Moore később eladta az autót Martin Bensonnak, aki Mr. Solot játszotta az 1964-es Goldfinger című James Bond filmben. Őt további tulajdonosok követték, mígnem a 2000-es évek elején az autót közel eredeti állapotára újították fel.

A Volvo szintén kiállít majd egy, mindössze egyetlen példányban létező 1968-as 1800 ES prototípust, amelyet az olasz karosszériaépítő, Pietro Frua készített, egy narancssárga, felújítatlan 1973-as 1800 ES-t amely sosem járt közúton, valamint egy hihetetlenül ritka, 1966-os 1800 Volvoville kabriót, amelyből összesen 30 darab készült, illetve egy 1961 elején gyártott P1800-ast, amit egy pajtában találtak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/