/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az elektromos, klasszikus Fiat kabrió

2020. január 21. 17:30   |   DG
címkék:  

A klasszikus autók villamosítása egyre nagyobb üzletté kezd válni, egymás után jellenek meg a régi kedvenceink átépített, villanyhajtású kivitelei. Ezúttal a Fiat 124 Spider belső égésű motorját cserélték elektromosra.

Az Illinois-állambeli Roadster Salon Fiat 124 Spiderek restaurálásával foglalkozik, legfrissebb projektjük pedig a Spider America EV, a klasszikus olasz kabrió villanyhajtású kivitele.

A villanyhajtású 124 Spider érdekessége, hogy nem dobták ki belőle a manuális váltóművet, a sofőrnek továbbra is gépészkednie kell menet közben. A 124 Spidert pedig élmény vezetni, villanymotorja ugyanis csaknem 200 lóerős és 271 Nm nyomatékú. A kaliforniai Electric GT cég által fejlesztett hajtáslánccal bíró Spider America körülbelül 6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, feleannyi idő alatt, mint az eredeti kocsi. A csúcssebesség 209 km/óra, a hatótávolság pedig a Roadster Salon állítása szerint nagyobb, mint a Fiat 500e modellé (140 km).

Jól hangzik, ám a Spider America nem a tömegek autója, ugyanis nagyon sokat kérnek érte. A luxusszintű, kézzel varrott bőrkárpittal és valódi tölgyfa betétekkel berendezett kabinnal, feljavított fékrendszerrel, modernizált felfüggesztéssel és közel tökéletes súlyelosztással rendelkező kétüléses 139 995 dollárba kerül, amiért már egy Porsche 911 GT3-at is lehet vásárolni.

Éppen ezért egy olcsóbb változatot is kínálnak belőle, a Spider America EV Juniort. Ez szerényebb teljesítményű, ennélfogva rövidebb hatótávolságot biztosító hajtáslánccal készül, de így is 7 másodperc alatt van százon. Az ára jelentősen kedvezőbb, 89 995 dollár. Ez persze még mindig rengeteg pénz. A Pininfarina által rajzolt időtálló vonalakat meg kell fizetni.

A Roadster Salon idén 20 darab 124 Spider EV építését tervezi, az autókat 5000 dollárral elő lehet jegyezni. A vevők három hónapon belül megkapják álomautójukat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/