/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az első gyári elektromos drag versenyautó

2018. november 01. 11:10   |   DG
címkék:  

Változnak az idők, a villanyhajtás lassanként a motorsportokban is megveti a lábát és egyre inkább elfogadottá válik. A General Motors is látja ezt, ezért egy merész húzással az idei SEMA vásáron bemutatta a Chevrolet Camaro elektromos hajtású drag versenyváltozatát. Az eCOPO Camaro Concept több mint 700 lóerőt ad le és 10 másodperc alatt futja a negyed mérföldet.

Ötven évvel azután, hogy az egyedi rendelésre szállított gyári COPO teljesítmény-modellek megjelentek, a Chevrolet bemutatta a nagyközönségnek a villanyhajtású eCOPO Camaro tanulmányt, amelyben a cég egyedi elektromos hajtáslánca dolgozik.

A GM által fejlesztett és a Hancock, illetve Lane Racing elektromos drag csapatokkal közösen épített, a 2019-es COPO Camaro modellen alapuló eCOPO versenyautót egy több mint 700 lóerős és 949 Nm nyomatékú elektromotor hajtja. A tesztelés már zajlik, az eCOPO-tól 9 másodperces negyed mérföldes időket várnak.

Az eCOPO hajtáslánca különleges. A villanymotor egy pár, egyenként 406 Nm nyomatékú BorgWarner HVH 250-150 egységből áll, amelyek egy versenyzésre felkészített, hagyományos Turbo 400 automataváltóhoz csatlakoznak. A nyomaték ugyanolyan hátsó merev tengelyre zúdul, mint amilyen a benzines COPO Camaro versenyautókban is megtalálható.

Az akkumulátor 800-volt feszültségű, ami több mint a kétszerese a Chevrolet Volt és Bolt EV villanyautókban használatos telepjének. Így hatékonyabb az energiaátadás és gyorsabb az újratöltés is. Az akkucsomag négy darab, 80 kilogramm tömegű 200-voltos modulból áll, amelyeket az optimális súlyelosztást szem előtt tartva helyeztek el az autóban. Kettő darabot a hátsó ülések helyére, kettőt pedig a hátsó részbe szereltek, utóbbiak közül az egyik a pótkerék helyén, míg a másik a tengely fölött lakik. A tömeg 56 százaléka a hátsó tengelyen összpontosul, ami a gyorsulási versenyzésnél előny.

A eCOPO Camaro Concept izgalmas új lehetőségeket nyit meg a Chevrolet teljesítmény-részlege számára. A villanymotor ugyanis tökéletesen beilleszthető a benzinmotorok helyére és bármilyen GM LS váltóműhöz egyszerűen csatlakoztatható.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/