/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az első vadonatúj Aston Martin DB5

2020. július 06. 18:50   |   DG
címkék:  

Ötvenöt év után ismét legördült az Aston Martin Newport Pagnell-i gyártósoráról egy DB5 modell, mégpedig egy Goldfinger Continuation példány, amely pontosan olyan, mint amelyet James Bond vezetett az 1965-ös filmben. A Goldfinger folytatólagos széria 25 példányt számlál, az első ügyfélautó most készült el.

A ‘világ leghíresebb autója’, a világ legkeresettebb klasszikus autói között számon tartott Aston Martin DB5 maga az időtlen stílus, az úriemberek sportautója. 1963 és 1965 között 900 darabot gyártottak belőle, messze leghíresebb tulajdonosa pedig nem más volt, mint őfelsége első számú titkos ügynöke, James Bond. A James Bondot alakító színész, Sean Connery először az 1964-es Goldfinger című filmben vezette a DB5-öst, s az rögtön összeforrt a karakterével.

Most, 55 évvel később 25 újabb példányt készítenek a sportkocsiból, benne egy csomó működő kütyüvel, amelyek visszaverték a rosszfiúk támadásait. Az új autókba többek között beépítik az olyan ikonikus berendezéseket, mint a hátsó füstfüggöny, a hátsó szimulált olajszóró, a forgatható rendszámtáblák, a szimulált első gépfegyverek, a golyóálló hátsó panel, az első és hátsó lökőrudak, a szimulált gumiaprító, valamint az eltávolítható utasoldali tetőpanel. Az utastérben pedig megtalálható a szimulált radarkövetős térkép, a telefon, a katapultülés kapcsolója, a könyöklőbe és középkonzolba épített kapcsolók, valamint az ülés alatti fegyvertartó rekesz. A berendezések távoli vezérlése is lehetséges, mégpedig a mellékelt távirányítóval.

A 25 autó a lehető legrészletesebben kidolgozott, a James Bond filmekben szerepelt DB5 pontos replikái. Mindegyik autó az eredeti Silver Birch ezüst fényezést kapja, a karosszériát is eredeti alumínium panelekből állítják össze. A motorháztető alatt 4 literes soros hathengeres erőforrás dolgozik, amely a három SU karburátor jóvoltából 290 lóerőt ad le. A motorhoz ötfokozatú ZF manuális váltót kapcsolnak, a tapadást hátsó mechanikus sperr differenciálmű segíti. A csomagot szervó rásegítésű, Girling-típusú acéltárcsás fékrendszer, fogasléces, nem szervózott kormánymű és tekercsrugós felfüggesztés teszi teljessé.

A DB5 Goldfinger Continuation modellek kiszállítása megkezdődött és egészen az év végéig tart majd.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/