/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új digitális BMW műszerfal

2018. október 01. 13:40   |   Autoblog
címkék:  

A Párizsi Autószalonra a BMW részletekbe menően továbbtervezte és minden tekintetben modernizálta műszerfalát, amely első ízben a BMW X5 negyedik nemzedékébe, az új BMW 8-as sorozatba, a harmadik BMW Z4 roadsterbe és az új BMW 3-as sorozatba építve debütál.

Személyre szabható tartalmával és a vezető preferenciái szerint megjelenített információival a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója minden korábbinál jobban alkalmazkodik a vezető igényeihez, egy vadonatúj, teljes mértékben digitális kijelző- és járművezérlő koncepcióra épülve. A BMW ügyfele mostantól még természetesebb módon használhatja a különböző funkciókat, különös tekintettel az érintéssel, élő beszéddel és gesztusokkal működtethető opciókra. A vezetőhöz és utasaihoz ráadásul most először a BMW Intelligens Személyi Asszisztens is csatlakozik, amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra.

 A BMW Live Cockpit, a BMW Live Cockpit Plus és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezések a Párizsi Autószalonon bemutatkozó BMW modellekbe megrendelhető háromféle hardver- és szoftverszintet jelölik. A BMW új műszerfalának kijelző-koncepciója az Infó Kijelzőt is magába foglaló, teljes mértékben digitális műszeregység és a központi kijelző párosából, valamint a hátsó üléssorban helyet foglaló utasok szórakoztatásáról gondoskodó kijelzőkből áll, tökéletesen összehangolt sémákkal. Ha például a vezetési üzemmódot ECO PRO-ról SPORT-ra változtatják, az addigi kék tónus az összes kijelzőn pirosba vált át.

A műszerfal közepébe ágyazott központi kijelző főmenüje tetszés szerint módosítható és konfigurálható. A főmenüben egymás mellett tíz menüpont fér el, egyenként kettő, három vagy négy csempe-ikonnal. A legújabb operációs rendszer valós időben, egyszerre mutatja a csempék mögé helyezett tartalmak mindegyikét. A felhasználó a kommunikációs lehetőségek, a médiafunkciók és a rádió, az óra, a navigációs rendszer, a sportműszerek, az útvonalterv, a forgalmi információk, az aktuális pozíció és a legfontosabb vezetési információk bármelyikét behelyezheti az egyes ikonok mögé. Szükség szerint a vezető a multifunkciós kormánykerék kiválasztó gombjával bármelyik ikont behelyezheti a digitális műszeregység jobb oldali műszerébe is, a digitális fordulatszámmérőt vagy az ECO PRO kijelzőt így akár szórakoztató funkció és sportműszer, kanyargós utakon átélt dinamikus vezetés közben pedig akár az autóra ható G-erők órája válthatja.

A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója kontextushoz igazodó digitális kijelzőkkel dolgozik, amelyek tartalmát a felhasználó is tetszése szerint személyre szabhatja. Személyes profiljához például az ügyfél húsz különböző kép közül választhat, az ajtó kinyitásakor az autó a saját nevén köszönti, a digitális műszeregységen pedig a jármű tökéletes háromdimenziós másának grafikája jelenik meg. A személyes funkciókat a felhasználó a „My car” menüben állíthatja össze. A vezető üdvözlésével párhuzamosan a központi kijelzőn a legfontosabb tudnivalók is megjelennek, így a legutóbbi nem fogadott telefonhívások, az aktuális naptárbejegyzések, az emlékeztetők, valamint a BMW Connected okosalkalmazásán keresztül átküldött úti célok és útvonaltervek.

A műszerfal közepébe ágyazott központi kijelzőt elsősorban érintőképernyőként tervezték meg a mérnökök, azonban az ügyfél az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, a BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is működtetheti a fedélzeti funkciók széles tárházát. A kijelzők tökéletesen igazodnak az eltérő járművezérlési módok sajátosságaihoz, a navigációs rendszer úti céljának megadásakor például a központi kijelző egy érintés-érzékeny, teljesen digitális billentyűzetet jelenít meg, amely az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának használatakor kör alakú betűbeviteli módra vált át. A menürendszer vadonatúj, lapos elrendezésének köszönhetően sokkal könnyebben és gyorsabban elérhetők az egyes járművezérlő funkciók.

Bemutatkozik a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant), amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A technológia megtanulja a sofőr napi rutinját és elsajátítja szokásait, hogy az adott helyzetekben és környezetekben egyre közvetlenebb és készségesebb módon kínálhassa fel szolgáltatásait. A mesterséges intelligencia segíti a vezetőt, előnyben részesíti személyes preferenciáit és ismeri a kedvelt járműbeállításokat is, így például az ülésfűtés mértékét és a leggyakrabban látogatott úti célokat. A technológia ugyanakkor nem csupán a vezető utasításait képes végrehajtani, de a hosszabb beszélgetésekben is partnernek tekinthető.

A rendszeres szoftverfrissítésekkel naprakésszé varázsolható az autó. A frissítések között például a hangvezérlés egyre tökéletesebb élőbeszéd-felismerése és az újabbnál újabb parkolást segítő funkciók is megjelenhetnek.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/