A nap képe: az új digitális BMW műszerfal
címkék: bmw, live cockpit, párizsi autószalon, személyi asszisztens
A Párizsi Autószalonra a BMW részletekbe menően továbbtervezte és minden tekintetben modernizálta műszerfalát, amely első ízben a BMW X5 negyedik nemzedékébe, az új BMW 8-as sorozatba, a harmadik BMW Z4 roadsterbe és az új BMW 3-as sorozatba építve debütál.
Személyre szabható tartalmával és a vezető preferenciái szerint megjelenített információival a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója minden korábbinál jobban alkalmazkodik a vezető igényeihez, egy vadonatúj, teljes mértékben digitális kijelző- és járművezérlő koncepcióra épülve. A BMW ügyfele mostantól még természetesebb módon használhatja a különböző funkciókat, különös tekintettel az érintéssel, élő beszéddel és gesztusokkal működtethető opciókra. A vezetőhöz és utasaihoz ráadásul most először a BMW Intelligens Személyi Asszisztens is csatlakozik, amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra.
A BMW Live Cockpit, a BMW Live Cockpit Plus és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezések a Párizsi Autószalonon bemutatkozó BMW modellekbe megrendelhető háromféle hardver- és szoftverszintet jelölik. A BMW új műszerfalának kijelző-koncepciója az Infó Kijelzőt is magába foglaló, teljes mértékben digitális műszeregység és a központi kijelző párosából, valamint a hátsó üléssorban helyet foglaló utasok szórakoztatásáról gondoskodó kijelzőkből áll, tökéletesen összehangolt sémákkal. Ha például a vezetési üzemmódot ECO PRO-ról SPORT-ra változtatják, az addigi kék tónus az összes kijelzőn pirosba vált át.
A műszerfal közepébe ágyazott központi kijelző főmenüje tetszés szerint módosítható és konfigurálható. A főmenüben egymás mellett tíz menüpont fér el, egyenként kettő, három vagy négy csempe-ikonnal. A legújabb operációs rendszer valós időben, egyszerre mutatja a csempék mögé helyezett tartalmak mindegyikét. A felhasználó a kommunikációs lehetőségek, a médiafunkciók és a rádió, az óra, a navigációs rendszer, a sportműszerek, az útvonalterv, a forgalmi információk, az aktuális pozíció és a legfontosabb vezetési információk bármelyikét behelyezheti az egyes ikonok mögé. Szükség szerint a vezető a multifunkciós kormánykerék kiválasztó gombjával bármelyik ikont behelyezheti a digitális műszeregység jobb oldali műszerébe is, a digitális fordulatszámmérőt vagy az ECO PRO kijelzőt így akár szórakoztató funkció és sportműszer, kanyargós utakon átélt dinamikus vezetés közben pedig akár az autóra ható G-erők órája válthatja.
A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója kontextushoz igazodó digitális kijelzőkkel dolgozik, amelyek tartalmát a felhasználó is tetszése szerint személyre szabhatja. Személyes profiljához például az ügyfél húsz különböző kép közül választhat, az ajtó kinyitásakor az autó a saját nevén köszönti, a digitális műszeregységen pedig a jármű tökéletes háromdimenziós másának grafikája jelenik meg. A személyes funkciókat a felhasználó a „My car” menüben állíthatja össze. A vezető üdvözlésével párhuzamosan a központi kijelzőn a legfontosabb tudnivalók is megjelennek, így a legutóbbi nem fogadott telefonhívások, az aktuális naptárbejegyzések, az emlékeztetők, valamint a BMW Connected okosalkalmazásán keresztül átküldött úti célok és útvonaltervek.
A műszerfal közepébe ágyazott központi kijelzőt elsősorban érintőképernyőként tervezték meg a mérnökök, azonban az ügyfél az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, a BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is működtetheti a fedélzeti funkciók széles tárházát. A kijelzők tökéletesen igazodnak az eltérő járművezérlési módok sajátosságaihoz, a navigációs rendszer úti céljának megadásakor például a központi kijelző egy érintés-érzékeny, teljesen digitális billentyűzetet jelenít meg, amely az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának használatakor kör alakú betűbeviteli módra vált át. A menürendszer vadonatúj, lapos elrendezésének köszönhetően sokkal könnyebben és gyorsabban elérhetők az egyes járművezérlő funkciók.
Bemutatkozik a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant), amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra. A technológia megtanulja a sofőr napi rutinját és elsajátítja szokásait, hogy az adott helyzetekben és környezetekben egyre közvetlenebb és készségesebb módon kínálhassa fel szolgáltatásait. A mesterséges intelligencia segíti a vezetőt, előnyben részesíti személyes preferenciáit és ismeri a kedvelt járműbeállításokat is, így például az ülésfűtés mértékét és a leggyakrabban látogatott úti célokat. A technológia ugyanakkor nem csupán a vezető utasításait képes végrehajtani, de a hosszabb beszélgetésekben is partnernek tekinthető.
A rendszeres szoftverfrissítésekkel naprakésszé varázsolható az autó. A frissítések között például a hangvezérlés egyre tökéletesebb élőbeszéd-felismerése és az újabbnál újabb parkolást segítő funkciók is megjelenhetnek.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)