/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új esztergomi Suzuki

2021. november 25. 15:40   |   Autoblog
címkék:  

A Suzuki leleplezte az új S-Cross modellt, amely változatlan külső és belső méretek mellett kínál új, merészebb dizájnt, választható összkerékhajtást, lágy hibrid rendszert, továbbá korszerűsített multimédiás és vezetői asszisztens rendszereket.

Az új S-Cross a legújabb Suzuki SUV, amely opcionálisan négykerék-hajtással is elérhető. A friss modell pontosan akkora, mint az aktuális SX4 S-Cross, 4,3 méter hosszú, 1785 mm széles és 1580 mm magas (tetőrudakkal 1585), a tengelytávja pedig 2,6 méteres. A dizájnja markánsabb és frissebb. A frontrészen a látványt az új, egyedi osztatú zongoralakk-fekete hűtőrács határozza meg, amelyen a Suzuki embléma egy krómozott díszlécre illeszkedik. Elöl és hátul is ezüst díszítőelemek gondoskodnak a SUV-megjelenésről. Az első és hátsó LED-fényszórók újabb markáns stílusjegyek, oldalról nézve a szögletes kerékívek a magabiztos fellépés érzetét keltik.

Az új S-Cross külseje markáns, utastere ugyanakkor nagyon jól felszerelt. A nagyméretű szélvédő és a panoráma-napfénytető tágassá, komfortossá teszi az utasteret. A műszerfal modern és „high-tech” érzetet nyújt az olyan szolgáltatásoknak köszönhetően, mint a 9 colos érintőképernyővel szerelt multimédiás rendszer, amely vezeték nélküli kapcsolatot biztosít az okostelefon számára (Apple CarPlay, Android Auto), vagy éppen az Allgrip Select üzemmód-választó a padlókonzolon.

Az ötszemélyes utastér tágas, a csomagtér 430 literes és akár 1230 literesre bővíthető. A hátsó üléstámlák szöge állítható, ami növeli a kényelmet. A 60-40 arányban osztott hátsó üléstámla és a többállású csomagtértálca megkönnyíti a különféle poggyászok elhelyezését.

Az új S-Crosst-t a Suzuki 1,4 literes, közvetlen befecskendezéses Boosterjet turbómotorja hajtja, amely a 48 voltos lágy hibrid rendszer támogatására is számíthat. A benzinmotor 129 lóerős és 235 Nm nyomatékú, a villanymotor-generátor egység pedig 10 kW-ot, azaz 16 lóerőt képes kifejteni. A hibrid rendszer képes elindítani és felgyorsítani az autót, araszolás, egyenletes haladás és tolatás közben pedig teljesen elektromos üzemmódra áll át.

A motor-generátor az automataváltó kimeneti oldalára került, így közvetlenül hajtja a tengelyt, tehát kapcsolás közben kitölti a nyomatékrést, biztosítva a sima fokozatváltást. A rendszer lassításkor a mozgási energiát hatékonyan fogja be és alakítja villamos energiává. Az S-Cross hatfokozatú kézi és automata váltóval, fronthajtással és összkerékhajtással egyaránt 195 km/órás maximális sebességre képes. A fronthajtású változat 9,5, az Allgrip négykerék-hajtásos kivitel 10,2 másodperc alatt sprintel százra.

Vezetés közben két üzemmód, a Standard és az Eco között lehet választani. Standard üzemmódban a motor-generátor gyakrabban segít be a belső égésű motornak a lendületesebb vezetés érdekében, míg az Eco üzemmód többször kapcsol tisztán elektromos hajtásra, növelve az üzemanyag-hatékonyságot. Az új hibrid rendszer jövőre lesz elérhető Európában, először a Vitarában, később az év folyamán pedig az S-Cross-ban. Az elektronikus vezérlésű összkerékhajtásnak négy beállítása van (Auto, Sport, Snow, Lock).

Az S-Cross kamerákat és szenzorokat használ a biztonságos közlekedés érdekében. A biztonsági rendszer része a vészfékasszisztens, az adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, a 360 fokos kamerarendszer, a sávtartó és sávtartás figyelmeztetés, a táblafelismerő, a holttérfigyelő, a visszagurulás-gátló és a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés.

Az új S-Cross hibrid változatban és csatlakoztatott szolgáltatásokkal kiegészülve is elérhető lesz a jövő év második felétől. Az Esztergomban készülő új modell értékesítése az év végén Európában kezdődik, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/