/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új Formula 1-es biztonsági autók

2021. március 08. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Aston Martin 60 év után idén visszatér a száguldó cirkuszba, s a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon nem csak az új versenyautót üdvözölheti a közönség, hanem az új hivatalos biztonsági és orvosi autót is, amelyek orrán szintén a szárnyas brit márka emblémája díszeleg.

Mindkét biztonsági autót az Aston Martin házon belül készítette fel a nagy kihívásokkal járó feladatra. A Vantage felvezető autó felfüggesztését és aerodinamikáját átdolgozták, továbbá a motorját feltuningolták, hogy biztonsággal végezhesse feladatát. A Vantage-et Bernd Mayländer fogja vezetni, akit már 20 éve a biztonsági autók volánjánál tudhatunk.

A Vantage biztonsági autó teljesítményét némileg megnövelték, a Mercedes-AMG-től származó 4 literes ikerturbós V8-as erőforrás immár 535 lóerőt teljesít, így a hátsókerék-hajtású sportkocsi 3,5 másodperc alatt ugrik 96 km/órára. A 685 Nm-es maximális forgatónyomaték nem változott, ám szélesebb fordulatszám-tartományban használható.

Még jelentősebbek az aerodinamikai módosítások, amelyek révén az autó jóval nagyobb leszorítóerőt képes kifejteni. Az átdolgozott hűtőrács és az új első toldat 155 kilogramm leszorítóerőt general 200 km/órás sebességnél; 60 kilogrammal többet, mint a normaál Vantage. Emellett a futóműhöz, a kormányzáshoz és az alvázhoz is hozzányúltak; további struktúrális megerősítéseket is végeztek. A hűtési teljesítményen is javítottak és karbon-kerámia fékrendszert szereltek be. A Vantage Safety Car így már magabiztosan képes kezelni az F1 mezőnyét.

Ami a megjelenést illeti, a Vantage Safety Car az Aston Martin Cognizant Formula 1 Team zöld színét, a 2021-es Aston Martin Racing Greent viseli magán. Az első splittert, a küszöbidomokat és a hátsó szoknyát lime zöld csík díszíti. Egyéb megkülönböztető jegyek a hivatalos FIA biztonsági autós feliratok, a tetőre szerelt, két karbon talpra erősített LED-es fényhíd, valamint a LED-es hátsó rendszámtábla. A fényhídra hátranéző kamerát is telepítettek, amely az élőképet egy második visszapillantó tükörre továbbítja. A kabinban az üléseket kagylóülésekre cserélték, amelyekhez hatpontos övek tartoztnak.

A hivatalos orvosi autós teendőket idéntől egy Aston Martin DBX látja el, amely hasonló zöld színben pompázik, mint a felvezető autó és szintén ellátták a hivatalos megkülönböztető jelzésekkel. A DBX-ben négy kagylóülés kapott helyet, hatpontos biztonsági övekkel. A kocsit Alan van der Merwe vezeti, mellette Dr Ian Roberts ül, mögöttük pedig egy orvos utazik. A negyedik ülőhelyet sérültek használhatják. Ezenkívül van még a fedélzeten egy nagy orvosi táska, egy defibrillátor, két tűzoltó készülék, és egy készlet égési sérülések kezeléséhez.

A DBX hajtásáról a már ismert 4 literes ikerturbós V8-as gondoskodik, jelen esetben 550 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal. Az orvosi csapat vészhelyzetben gyorsan tud majd reagálni, hiszen a SUV 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára, csúcssebessége pedig 290 km/óra.

A két biztonsági autót először a háromnapos szezon előtti teszten lehet majd látni március 12-14. között, majd pedig a szezonnyitó bahreini futamon, március 28-án.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/