/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új Maserati szupersportkocsi

2020. szeptember 10. 17:25   |   DG
címkék:  

A Maserati tegnap leleplezte új szupersportautóját, az MC20-at, amely egy új éra kezdetét jelenti az olasz márkánál. A gyönyörű formatervű, saját fejlesztésű erőforrással hajtott MC20 méltóképpen folytatja az utcai versenyautók sorát, amely az MC12-vel ért véget.

A Maserati MC20 rendkívül letisztult, óriási légbeömlőktől és légterelőktől mentes aerodinamikus karosszériát kapott, amely több mint kétezer szélcsatornában töltött óra és több mint ezer CFD szimuláció után nyerte el végleges alakját. A nyúlánk, egyébként csaknem 4,7 méter hosszú karosszéria hullámzó vonalait semmi sem töri meg; alaphelyzetben a diszkrét hátsó spoiler is belesimul a karosszériába. Az aerodinamikai hatékonyságot még a felfelé nyíló ajtók is javítják, amelyek amúgy a be- és kiszállást is könnyítik.

A 0,38 cw értékű MC20-at egyébként úgy tervezték, hogy a kupé mellett kabrió is készülhessen belőle, s akár teljesen elektromos hajtásláncot is fogadhasson. Az MC20-hoz hat új karosszériaszínt is kikevertek. Ezek a képeken is látható Bianco Audace (fehér), a Giallo Genio (sárga), a Rosso Vincente (piros), a Blu Infinito (kék), a Nero Enigma (fekete) és a Grigio Mistero (szürke).

A kabin sallangmentes, lényegre törő; s a sofőrt helyezi a középpontba. A központi műszeregység digitális és 25 cm átmérőjű, mint a középső képernyő. A vékony karbon középkonzolon mindössze a menetmódválasztó tekerőgombját és a váltó automata/manuális, illetve hátrameneti kapcsolóját találjuk. Alatta az ablakemelőket és a multimédiás rendszer vezérlőjét látjuk. A középkonzolba egy vezeték nélküli telefontöltőt és egy tárolórekeszt is integráltak. Minden más kezelőszervet a kormánykeréken csoportosítottak. Bal oldalra a gyújtás, jobb oldalra a rajtelektronika gombját tették.

Korábban már külön cikkben foglalkoztunk a Maserati új, saját fejlesztésű Nettuno motorjával, amelyet legelőször az MC20-ba építenek be. A 3 literes, ikerturbós V6-os aggregát kettős befecskendezést és házon belül fejlesztett MTC (Maserati Twin Combustion) kettős gyújtásrendszert kapott. A kompakt méretű és alacsony tömegű erőforrás 630 lóerőt mozgósít 7500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 730 Nm a 3000-5500-as fordulatszám-tartományban. Az MC20 a szénszál következetes alkalmazásának köszönhetően kevesebb, mint 1,5 tonnát nyom, súly/lóerő aránya így kivételesen jó: 2,33 kg/LE. Így 2,9 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, 8,8 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót, csúcssebessége pedig 325 km/óra. A motorhoz nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó kapcsolódik.

A Maserati MC20 kiváló olasz termék. Modenában tervezték és itt is fogják gyártani, a háromágú szigonyos márka történelmi Viale Ciro Menotti üzemében. A V6-os erőforrást is helyben, az újonnan létrehozott Maserati Engine Lab-ben fogják összeszerelni. Az MC20 már rendelhető, s a gyártása még idén kezdetét veszi.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/