/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az új Mustang Shelby GT350

2014. november 18. 07:00   |   DG
címkék:  

Visszatér a legendás Shelby GT350. Carroll Shelby eredeti ötletére építve az új modell is egy mindennap használható, ám pályázásra alkalmas Mustang lesz, amelyet minden idők legerősebb sorozatgyártású Ford szívómotorja fog mozgatni.

Az új Shelby GT350 minden idők legkomolyabb, legnagyobb élményt nyújtó Mustangja lesz – ígéri a Ford. Az már a tervezési ciklus elején eldőlt, hogy a GT350 számára egy pörgős szívómotort fejlesztenek, amely illik majd a kocsi pályaautós jellegéhez. Az 5,2 literes egység teljesítménye több mint 500 lóerő, a nyomatéka pedig 542 Nm fölött van. Az erő hatfokozatú kézi váltón és egyedi hangolású Torsen korlátozottan önzáró differenciálművön keresztül jut a hátsó kerekekre.

Az új Mustang karosszériája 28 százalékkal merevebb, mint az elődmodellé, futómű geometriája még a legintenzívebb vezetésnél is konzisztens marad, ám a mérnökök mégis tovább növelték a frontrész merevségét. Többek között toronymerevítőt építettek be, növelték a nyomtávot és újrakalibrálták a felfüggesztést. A GT350 a Ford történetében először MagneRide lengéscsillapítókat kapott. A gátlókat speciális hidraulikus folyadékkal töltötték fel, amelyekben fém részecskék mozognak. Mágnesesség hatására ezek aktivizálódnak, azonnali változást előidézve a csillapítás mértékében. Másodpercenként akár többször is.

A tengelyvégeken különösen merev és könnyű, 19 colos felnik forognak, 10,5, illetve 11 col szélességben, rajtuk egyedi oldalfal kialakítású, keverékű és mintázatú Michelin Pilot Super Sport abroncsokkal. A fáradhatatlan fékrendszer a Brembótól jött, kétrészes vágott acél tárcsákkal. Elöl masszív 394 mm-es tárcsák és 6-dugattyús nyergek, hátul 380 mm-es tárcsák és 4-dugattyús nyergek teljesítenek szolgálatot.

A GT350 orr-része egyedi kialakítású, új alumínium géptetővel, amely 5 centiméterrel alacsonyabb a Mustang GT-jénél. A karosszéria aerodinamikáját is optimalizálták, az egyes részegységeket úgy hangolták, hogy a pályán kiváló teljesítményt nyújtsanak. Az első lökhárító teljesen új, kapott egy kétrészes splittert, s az autó hasát is végig befedték. A hátsó diffúzor a hátsó élspoilerrel egyetemben növeli a leszorítóerőt.

Az utastérben egyedi Recaro sportülések kaptak helyet, amelyek kiválóan megtámasztják a testet, ugyanakkor hosszú távon is kényelmesek. A volán alul lapított kivitelű, a műszerek egyediek és jóval kevesebb a fényes illetve króm felület. A sofőr ötféle menetmód közül választhat, amelyek hatást gyakorolnak az ABS-re, a menetstabilizáló rendszerre, a kipörgésgátlóra, a szervorásegítésre, a gázreakcióra, a felfüggesztésre, valamint a kipufogórendszerre.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/