/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: buborékautó a McLaren F1 tervezőjétől

2020. február 11. 16:25   |   DG
címkék:  

A Gordon Murray Design, a Delta Motorsport és az itMoves bemutatta a Motiv személyi mobilitási eszközt, amely tulajdonképpen egy egyszemélyes kvadricikli. A Motiv kisebb a smartnál, elektromos hajtású és önvezető, biztonsági színvonala azonban a személyautókéval egy szinten áll. Ha minden a tervek szerint alakul, a rendkívül alacsony szénlábnyomú városi jármű két év múlva sorozatgyártásba kerülhet.

MOTIVE autonomous vehicle platform

A Motiv egy együléses kapszula, amely személyi közlekedésre és áruterítő feladatokra is ideális. A Motiv zsúfolt nagyvárosok eszményi járműve lehet; a nagyméretű belsőégésű motoros járműveket kiváltva megvan benne a potenciál, hogy nagy mértékben csökkentse a belvárosi zsúfoltságot és emissziót. A Motiv mindössze 2537 mm hosszú, 1628 mm magas és 1310 mm széles, teljesen elektromos hajtáslánca révén pedig károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet. Az apró lábnyomú Motiv egy embernek biztosít helyet, de könnyen akár többszemélyessé is alakítható, fogadhat kerekesszéket, vagy pedig kisáruszállítóvá is alakítható, 1 köbméteres raktérrel.

A Motivba egy 20 kW teljesítményű villanymotort szereltek, amelyet egy 17,3 kWh-s akkumulátor lát el energiával. A hatótávolság 100 kilométer, a 20-ról 80 százalékra töltés körülbelül 40 percet vesz igénybe. A kvadricikli a Gordon Murray Design iStream Superlight technológiája (alumínium-kompozit szerkezet) miatt nagyon alacsony tömegű, telep nélkül 450 kilogrammot nyom. A Motiv végsebessége 65 km/óra, amit körülbelül 7,5 másodperc alatt el is ér.

Az ígéretes Motiv sorozatgyártásra késszé válhat 2-5 éven belül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/