A nap képe: buborékautó a McLaren F1 tervezőjétől
A Gordon Murray Design, a Delta Motorsport és az itMoves bemutatta a Motiv személyi mobilitási eszközt, amely tulajdonképpen egy egyszemélyes kvadricikli. A Motiv kisebb a smartnál, elektromos hajtású és önvezető, biztonsági színvonala azonban a személyautókéval egy szinten áll. Ha minden a tervek szerint alakul, a rendkívül alacsony szénlábnyomú városi jármű két év múlva sorozatgyártásba kerülhet.
A Motiv egy együléses kapszula, amely személyi közlekedésre és áruterítő feladatokra is ideális. A Motiv zsúfolt nagyvárosok eszményi járműve lehet; a nagyméretű belsőégésű motoros járműveket kiváltva megvan benne a potenciál, hogy nagy mértékben csökkentse a belvárosi zsúfoltságot és emissziót. A Motiv mindössze 2537 mm hosszú, 1628 mm magas és 1310 mm széles, teljesen elektromos hajtáslánca révén pedig károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet. Az apró lábnyomú Motiv egy embernek biztosít helyet, de könnyen akár többszemélyessé is alakítható, fogadhat kerekesszéket, vagy pedig kisáruszállítóvá is alakítható, 1 köbméteres raktérrel.
A Motivba egy 20 kW teljesítményű villanymotort szereltek, amelyet egy 17,3 kWh-s akkumulátor lát el energiával. A hatótávolság 100 kilométer, a 20-ról 80 százalékra töltés körülbelül 40 percet vesz igénybe. A kvadricikli a Gordon Murray Design iStream Superlight technológiája (alumínium-kompozit szerkezet) miatt nagyon alacsony tömegű, telep nélkül 450 kilogrammot nyom. A Motiv végsebessége 65 km/óra, amit körülbelül 7,5 másodperc alatt el is ér.
Az ígéretes Motiv sorozatgyártásra késszé válhat 2-5 éven belül.