/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: egy álomszép 1969-es Dodge Charger

2020. március 17. 18:40   |   DG
címkék:  

A brit Classic Investments ikonikus automobilok restaurálásával és módosításával foglalkozik; munkájuk eredményeként concours-minőségű autók születnek, amelyek rendszerint jobbak, mint amikor kijöttek a gyárból. Ez az 1969-es Dodge Charger is káprázatos lett, nem is láttunk még ennyire szép példányt.

A szóban forgó kocsi egy 1969-es Charger R/T 440, amelyet nemcsak aprólékosan restauráltak, hanem néhány modern alkatrésszel biztonságosabbá is tettek, hogy a mai forgalomban is élvezet legyen vezetni. A szakemberek először is a csupasz fémig szétszedték az autót, eltüntették a rozsdát, majd lekezelték az alvázat és a fémfelületeket. Ezek után következett a fényezés; a Charger mélyfeketében pompázik, lenyűgözően csillogó és tükörfényes. Persze a krómozott felületek is úgy tündökölnek rajta, mint még soha.

A mesterek a tengelyeket és a hátsó differenciálművet is felújították, a felfüggesztést pedig állítható Koni Classic gátlókkal, új gömbcsuklókkal, csapágyakkal és poliuretán perselyekkel tették stabilabbá. A fékrendszert is felújították, most elöl 28 centis tárcsák, hátul 28 centis dobfékek teljesítenek szolgálatot.

A Charger 7,2 literes V8-as motorja is komplett újraépítésen esett át. Számos új alkatrészt is kapott, például hegyesebb vezérműtengellyel, négytorkú Holley 770 Street Avenger karburátorral és TTi/Magnaflow rozsdamentes acél kipufogórendszerrel gazdagodott. Az eredetileg 380 lóerős és 651 Nm nyomatékú big block így most egy picivel többet pumpál ki magából. Az erőátviteli rendszert is felújították, a háromsebességes automataváltóval együtt. Ezen kívül a Charger immár 15 x 8 méretű Magnum 500 felnikre húzott 235/60 és 255/60 méretű új BF Goodrich abroncsokon gurul.

Az utasteret is elképesztően magas színvonalon alkották újra. Minden szerelvény, így a rádió és a légkondicionáló is felújított gyári, a kárpitozást azonban első osztályú olasz bőrrel végezték. Az ülések mellett jutott belőle a műszerfalra, az ajtópanelekre, és a napellenzőkre is. A kormány karimája valódi fa, ilyet látunk a középkonzolon is. Végül a gyárinál hatékonyabb hangszigetelést is beépítettek.

Nem tudjuk, hogy mennyibe kerül ez a fantasztikus izomautó, de a concours sztenderdnek megfelelő felújítást látva nagyon sok nullát vizionálunk. Ez egy igazi álomautó.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/