/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: egy álomszép 1969-es Dodge Charger

2020. március 17. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

A brit Classic Investments ikonikus automobilok restaurálásával és módosításával foglalkozik; munkájuk eredményeként concours-minőségű autók születnek, amelyek rendszerint jobbak, mint amikor kijöttek a gyárból. Ez az 1969-es Dodge Charger is káprázatos lett, nem is láttunk még ennyire szép példányt.

A szóban forgó kocsi egy 1969-es Charger R/T 440, amelyet nemcsak aprólékosan restauráltak, hanem néhány modern alkatrésszel biztonságosabbá is tettek, hogy a mai forgalomban is élvezet legyen vezetni. A szakemberek először is a csupasz fémig szétszedték az autót, eltüntették a rozsdát, majd lekezelték az alvázat és a fémfelületeket. Ezek után következett a fényezés; a Charger mélyfeketében pompázik, lenyűgözően csillogó és tükörfényes. Persze a krómozott felületek is úgy tündökölnek rajta, mint még soha.

A mesterek a tengelyeket és a hátsó differenciálművet is felújították, a felfüggesztést pedig állítható Koni Classic gátlókkal, új gömbcsuklókkal, csapágyakkal és poliuretán perselyekkel tették stabilabbá. A fékrendszert is felújították, most elöl 28 centis tárcsák, hátul 28 centis dobfékek teljesítenek szolgálatot.

A Charger 7,2 literes V8-as motorja is komplett újraépítésen esett át. Számos új alkatrészt is kapott, például hegyesebb vezérműtengellyel, négytorkú Holley 770 Street Avenger karburátorral és TTi/Magnaflow rozsdamentes acél kipufogórendszerrel gazdagodott. Az eredetileg 380 lóerős és 651 Nm nyomatékú big block így most egy picivel többet pumpál ki magából. Az erőátviteli rendszert is felújították, a háromsebességes automataváltóval együtt. Ezen kívül a Charger immár 15 x 8 méretű Magnum 500 felnikre húzott 235/60 és 255/60 méretű új BF Goodrich abroncsokon gurul.

Az utasteret is elképesztően magas színvonalon alkották újra. Minden szerelvény, így a rádió és a légkondicionáló is felújított gyári, a kárpitozást azonban első osztályú olasz bőrrel végezték. Az ülések mellett jutott belőle a műszerfalra, az ajtópanelekre, és a napellenzőkre is. A kormány karimája valódi fa, ilyet látunk a középkonzolon is. Végül a gyárinál hatékonyabb hangszigetelést is beépítettek.

Nem tudjuk, hogy mennyibe kerül ez a fantasztikus izomautó, de a concours sztenderdnek megfelelő felújítást látva nagyon sok nullát vizionálunk. Ez egy igazi álomautó.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/