Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: egy Honda három kipufogóval

2016. október 01. 12:20   |   Autoblog
címkék:  

Az új, tizedik generációs Civic mellett a Honda párizsi standjának leginkább várt újdonsága a Type R koncepció volt, amely rendesen le is döbbentette a nagyérdeműt. Már a normál ötajtós Civic kinézete sem szerény, a Type R azonban kifejezetten sokkoló megjelenésű. Számíthatunk rá, hogy a jövőre érkező szériakivitel pontosan így fest majd.

Alapjait az új ötajtós Civic adja, így a Type R Prototype is alacsony és széles, annyi különbséggel, hogy még izmosabb, erőteljesebb benyomást kelt, s aerodinamikai szempontból is hatékonyabb. A karosszéria további különlegessége, hogy felülete polírozott alumíniumra hasonlít, így mágnesként vonzza a tekinteteket. A Type R eleje különösen feltűnő; agresszív, karbonszálas koptatóval és piros díszcsíkkal kiegészített lökhárító került rá, amit hatalmas, gyémántráccsal fedett légbeömlők tesznek feltűnőbbé.

A Type R modellek jellegzetes, piros H-logója az autó orrán, az új légnyílás alatt kapott helyet. Ez nem az egyetlen új légbeömlő, a motorháztető közepére szintén került egy, hogy még hatékonyabb legyen a hűtés. A füstüvegek mögé bújtatott, LED-es fényszórók, valamint első és oldalsó irányjelzők még brutálisabbá teszik az összhatást, csak úgy, mint a küszöbszoknya, a 20 colos, piros részletekkel megspékelt, pianofekete könnyűfémfelni-garnitúra és a négy 245 milliméter széles abroncs. Utóbbiak tették szükségessé a nagyobb kerékjáratokat is, amelyekkel még vadabbá vált a gép.

Hátulról szemlélve a széles lökhárító, a karbonszálas diffúzor és a három kipufogó veri ki a biztosítékot. A kipufogóvégek nemcsak díszek, hanem valóban részt vesznek a motor gázcseréjében, és esztétikai szerepük is fontos, hiszen a középső cső átmérője kisebb, mint a két szélsőé, nem mellesleg metálpiros színben pompázik. Persze a hátsó traktus leginkább feltűnő eleme a légterelő szárny – ezzel válik teljessé a koncepció.

Az új Civic Type R várhatóan a jövő év második felében jelenik meg a márkakereskedésekben. Minden bizonnyal megmarad fronthajtásúnak, mozgatásáról pedig ugyanaz a 2 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor gondoskodik majd, ami a jelenlegi Type R-t is igen vehemensen viszi.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!