/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: együtt a két Mercedes terepjáró legenda

2019. július 29. 16:45   |   DG
címkék:  

Járművek, amelyek extrém terepen is boldogulnak, évtizedek óta gyártják őket és hatalmas rajongótáboruk alakult ki világszerte. A Mercedes-Benznek két ilyen modellje is van, a G-osztály és az Unimog. Ami a G-osztály a személyautók között, az az Unimog a haszonjárművek között. Az előbbi idén ünnepli a 40. születésnapját, míg az utóbbi már több mint 70 éves múltra tekint vissza. Számos ok arra, hogy találkozzanak a hegyen.

Mind a G-osztály, mind az Unimog felkelti az emberben a kalandvágyat. Megbízható és robusztus járművek, amelyek rengetegszer bizonyították már rátermettségüket. Bárhová el lehet jutni velük és maximálisan testre szabhatók.

A Mercedes-Benz G-osztály a csillagos márka legrégebb óta gyártott modellje, már négy évtizede az ausztriai Grazban szerelik össze. Minőségéhez nem férhet kétség, az összes valaha gyártott G-osztály 80 százaléka ma is fut valahol a világban. A létra alvázas, 100 százalékban zárható differenciálművekkel és felező áttétellel rendelkező terepjáró lényegében bárhová képes eljutni. 45 fokos emelkedővel is megbirkózik, 35 fokos oldaldőlést is elvisel és 70 centiméteres gázlómélységével patakokon is áthajthat.

Amíg a G-osztály egy életstílus jármű, addig az Unimog egy valódi munkagép. 1946-ban többcélú mezőgazdasági járműként alkották meg, s 1949-től viselte az Unimog, azaz Universal-Motorgerät nevet. Az akkori farm traktor technológiához képest jóval fejlettebb volt: 50 km/órával tudott menni, rugózott és csillapított tengelyei voltak, összkerékhajtást és zárható első-hátsó differenciálokat kínált, külső platóján pedig 1 tonna terhet tudott cipelni.

Az első Unimog még csak 25 lóerős volt, 1965-től kezdve pedig a benzinmotorokat felváltották a nyomatékos dízelmotorok. A jól ismert narancssárga közületi kivitel mellett ma két extrém off-road verziója is kapható az Unimognak. Az U 4023 megengedett össztömege 10,3, az U 5023 modellé pedig 14,3 tonna lehet. A két utolsó szám a motor teljesítményére utal, mindkét kocsit egy 5,1 literes, 231 lóerős négyhengeres motor mozgatja. Ez messze elmarad például a G 63 teljesítményétől, de egy teherautónál a nyomaték számít. Az Unimog pedig már 1200-as fordulatszámon 900 Nm-t szolgáltat.

Ez az erő, az összkerékhajtás, a portáltengelyek, a differenciálzárak, az utastérből szabályozható abroncsnyomás, tovább a nyolc előremeneti és két hátrameneti fokozat az Unimogot a terepjárók királyává avatják. Gond nélkül megmássza a 100 százalékos (45 fokos) emelkedőt, 76 százalékos oldaldőlést is elvisel (38 fokos), gázlómélysége pedig 1,2 méter. A mai napig több mint 350 ezer Unimog készült a németországi Gaggenauban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/