/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: elektromos roller a Toyotától

2021. október 07. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Mindössze 70 centiméter hosszú, legnagyobb sebessége 10 km/óra, viszont gyakorlatilag helyben megfordul, és megáll, ha gyalogost vagy akadályt észlel. A Toyota C+walk T újraalkotja az elektromos rollerek műfaját, és veszélyforrás helyett a fenntartható, mindenki számára elérhető városi mobilitás fontos eszközeként lép be a piacra.

A Toyota október elején bejelentette, hogy Japánban megkezdi a C+walk T forgalmazását. A furcsa nevű jármű azt az egyre növekvő létszámú modellcsaládot gyarapítja, amelynek tagjaival a közösségi vagy egyéni közlekedési járművekkel könnyedén megközelíthető csomópontok (megállók, parkolóházak) és az utasok tényleges úti célja közötti távolságot lehet könnyen, biztonságosan és hatékonyan megtenni.

Ezek a „last mile” járművek egyre népszerűbbek világszerte: Magyarországon is gyors ütemben terjednek az ultrarövid időtartamra bérelhető elektromos rollerek. A jelenleg használatban lévő konstrukciókkal ellentétben azonban a Toyota C+walk T számos óvintézkedéssel gondoskodik arról, hogy ne baleseti forrás, hanem élhető, empatikusan használható jármű legyen.

A Toyota C+walk T könnyen kezelhető, háromkerekű szerkezet, amely rendkívül kompakt méretének köszönhetően alig foglal el több helyet egy átlagos sétáló felnőttnél, és alaphelyzetben nem is gyorsabb annál. Így alkalmas arra, hogy akár a járdán, a gyalogosok között haladhassunk vele; biztonságáról akadály- és gyalogosfelismerő automata fékrendszer gondoskodik. A C+walk T ilyen formában akár bevásárlóközpontokban, eladóterekben is használható, de alkalmas nagy alapterületű létesítményeken belüli járőrözésre is.

A jelenleg hatályos japán jogszabályok egyébként nem engedélyezik a C+walk T közúti (gyalogos)forgalomban, azaz járdán történő használatát, a Toyota azonban úgy alakította ki járművét, hogy a szabályozói környezet várható változása esetén új szerepkörében is helytálljon.

A miniatűr jármű végsebessége 2-6 km/óra között, öt fokozatban szabályozható. Később aktiválható lesz egy 10 km/óra sebességű üzemmód is, amelyet gyakorlott felhasználóknak ajánlanak – ez egyébként a tempós kocogás sebességének felel meg, tehát jelentősen alatta marad az Európában használatos elektromos rollerek végsebességének.

Az elsőkerék-hajtású C+walk T egyszerűen kiismerhető, ösztönösen kezelhető jármű, amelyen elektromos és súrlódófékek, valamint hátrameneti fokozat is található. Lítium-ion akkumulátora kiszerelhető, és háztartási aljzatból mintegy 2 óra alatt tölthető fel; maximális hatótávolsága sebességtől és a domborzattól függően 14 kilométer. Az első kerék 90 fokban elfordítható, így a jármű gyakorlatilag egy helyben képes megfordulni; fordulókörének sugara csupán 59 cm.

A Toyota a sétáló felnőttek adottságait figyelembe véve méretezte a C+walk T rollert: 700 mm-es hosszúsága nagyjából megfelel egy lépésnyi távolságnak, 450 mm-es szélessége pedig egy átlagos testalkatú felnőtt csípőszélességével azonos. A felhasználó mindössze 150 mm-rel áll a talaj fölött, így kényelmesen beszélgethet a mellette sétáló személlyel – ez fontos szempont volt a tervezésnél, hiszen a jármű pont a mozgásukban korlátozott egyének közösségi életének, szabadságának visszaadását célozza meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/