/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: ezekből az autókból csak egy van a világon

2020. augusztus 28. 17:00   |   DG
címkék:  

Szeptember 4-6. között rendezik meg az Egyesült Királyság legtekintélyesebb Concours of Elegance seregszemléjét, amely ezúttal az egyedi karosszériával rendelkező autóritkaságokra helyezi a hangsúlyt. A gyűjtemény legértékesebb tagja a Bugatti Type 57 Gangloff lesz, de a látogatók megcsodálhatnak majd egy különleges Jaguar XK150 S Bertone modellt és egy Bentley 4,5-Litre Drophead kupét is.

Bugatti Type 57 Atalante Gangloff

Sokan a Type 57-est tartják a legkiválóbb Bugatti touring modellnek. 1934-ben mutatták be, ez volt a Jean Bugatti irányítása alatt épült első autó. Bugatti a Type 57 motorjának fejlesztésénél is közreműködött; a 3,3 literes soros nyolchengeres blokk 140 lóerőt teljesített. Nem elsősorban emiatt vásárolták azonban az autót, hanem a lenyűgöző formaterve miatt, amely Jean Bugatti és Joseph Walter érdeme. Akkoriban minden egyes kocsira egyedi felépítmény került, a Ventoux kétajtós, a Galibier négyajtós és az Atalante Coupé, majd az Aravis Coupé és a nyitott Stelvio is a híres karosszáló cég Gangloff nevét dícséri. A képeken látható Type 57 Atalantét 1938 februárjában rendelte magának egy francia iparmágnás. Érdekességei a hosszú hátsó sárvédők, a csomagtartóra szerelt pótkeréktartó, az egyedüli hátsó ablak, a speciális lökhárítók és a teli keréktárcsák. A kocsi sérülésmentesen vészelte át a második világháborút, és számos tulajdonost megélt.

Jaguar XK150 S Bertone

A Jaguar XK150 stílusában az XK120 és XK140 elődökre emlékeztet, de kései 50-es évek dizájnjával előremutatóbb azoknál. Eredetileg keménytetős kupé, nyitható tetős és roadster kivitelben árulták, de néhány példány egyedi felépítményt kapott. Ez például a három darab XK150 egyike, amelyet csupasz alvázként küldtek el a Bertone stúdióhoz, Torinóba. Mindháromnak Franco Scaglione rajzolt prototípus kupé karosszériát azzal a céllal, hogy majd leváltsa az XK150 modellt – néhány évvel azelőtt, hogy az E-Type betöltötte volna ezt a szerepet. A képeken szereplő kocsi a második XK150 Bertone és 1957. augusztus 15-én készült el. Az egyetlen fennmaradt példány.

Bentley 4.5-Litre

Mr. Fred egyike a kettő darab Bentley 4.5-Litre Drophead sportkupénak, amelyeket a Newport Pagnell-i Salmons & Sons karosszált. Ez a gyönyörű, 1928-as alumínium karosszériás Bentley ráadásul a cégalapító és tulajdonos Mr. Fred Salmons saját használatú autója volt – innen a becenév. A szürke fényezésű 4,5 literes legszebb alkatrészei az elegáns első sárvédők, amelyek a Salmons & Sons cégéreként is szolgáltak.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/