/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Ha nem futja Ariel Atomra

2015. január 15. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A brit Zenos Cars kiadta eddigi versenypályákra szánt E10-es változatának utcán használható megfelelőjét. Az E10 S 250 lóerős Ford turbómotort kapott, míg nagyrészt szénszálas alkotóelemeinek köszönhetően csupán 725 kilót nyom.

Egy éve mutatta be E10 névre keresztelt ultrakönnyű sportkocsiját a Zenos Cars. A britek most ennek utcán használható verzióját tették elérhetővé.

Az E10 S sima testvérével szemben fűthető első szélvédőt, valamint rendes lámpákat és dudát is kapott, így gond nélkül rendszámoztathatják a büszke tulajdonosok ezeket a csupán 3,8 méter hosszúságú masinákat. A szénszálas műanyagot és alumíniumot felhasználó kocsiszekrény elől 195/50 ZR16-os, míg hátul 225/45 ZR17-es kerekeken ül – a felnik egyébként az OZ-től származnak. A megállásért a 285 mm-es tárcsák felelnek az első tengelyen kétdugattyús nyergekkel.

A mindössze 725 kilogramm öntömegű autó meghajtásáról a Fordtól származó 1999 köbcentis, középen elhelyezett turbómotor gondoskodik 250 lóerő és 400 Nm csúcsnyomaték kíséretében, melyeknek köszönhetően kereken 4 másodperc alatt katapultál álló helyzetből százra, míg végsebessége eléri a 217 km/órát.

Az újdonságot Nagy-Britanniában adóval együtt 29 995 fontos indulóáron, azaz mintegy 12,4 millió forinttól lehet hazavinni, de ez még nem tartalmazza a fűthető üléseket, négy- vagy hatpontos biztonsági övekkel, az állítható csillapítású futóművet, a még erősebb fékrendszert, a hatsebességes kézi váltót, valamint az önzáró differenciálművet sem – bár még mindig olcsóbb, mint a teljesen fapados Ariel Atom 16,7 millióért.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/