/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: ilyen Alfa csak egy van

2022. december 20. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Végre készült kupé modell az Alfa Romeo Giuliából, amely azonban nem az Alfa Romeo terméke, hanem a Zagato stúdió egy német gyűjtőnek készített autója. A csodálatos Giulia SWB Zagatóból így csak egyetlen példány készült, az esély arra, hogy valaha is összefutunk majd vele, szinte nulla.

Az Alfa Romeo Giulia SWB építése az olasz autógyártó és a Zagato stúdió együttműködésének 100. évében, azaz 2021-ben kezdődött el, és mostanra készült el. A Zagato a kupé esetében egy manuális váltós Giulia Quadrifoglio szedánból indult ki, melynek megkurtította a tengelytávját, egyedülálló szénszálas karosszériát faragott köré, a 2,9 literes V6-os biturbó motort pedig GTAm specifikációra módosította, ami 540 lóerős teljesítményt jelent. Ez az erő természetesen a hátsó kerekekre zúdul rá.

A Giulia SWB Zagato teljesen egyedi karosszériát kapott, amelyen egyaránt felfedezhetők a retró és a modern sportkocsik jellemvonásai. A frontrész kifejezetten agresszív, kifejező, az Alfa Romeo Tonaléról származó hármas osztású fényszórókkal, hatalmas légbeömlőkkel, középső motorháztető légszívó-nyílással, a scudetto hűtőrács mögé bújtatott Alfa emblémával és karbon alsó splitterrel. Látszik, hogy a Zagato tervezőit elsődlegesen az 1989-199 között gyártott Alfa Romeo SZ inspirálta a tervezésnél.

Az első sárvédőkön a Quadrifoglio embléma és a Zagato stúdió emblémája is megjelenik; a lemezfelületek amúgy nagyok és a far magas, akárcsak az SZ esetében. A központi csavaros felnik ugyancsak a Giulia GTAm-től származnak. A hátsó rész a Kamm-farok dizájnt követi, és a Zagato TZ szériás modelljeit idézi. Világításként LED-csík szolgál, amely pedig már az Aston Martin egyed modelljeire emlékeztet. A tekintélyes diffúzorelem a két középen kivezetett kipufogóvéggel szintén a Giulia GTAm öröksége. S az autón a Zagato védjegyének számító dupla buboréktetőt is láthatjuk.

Az utastérbe a Giuliából származó műszerfalat építették be, a szokásosnál több szénszálas műanyaggal dekorálva és fekete/zöld bőrbe öltöztetve. Az utasok egyedi, integrált fejtámlás bőrhuzatú kagylóülésekben foglalhatnak helyet.

A Zagato nem árulta el, hogy a megrendelő végül mennyit fizetett az egyedi járműért, de minden bizonnyal sok százezer eurót kellett letennie az asztalra érte. Egy német Alfa Romeo rajongó gyűjteményét gazdagítja majd, amelyben ugyanúgy megtalálható a 8C Competizione, mint az SZ és számos modern Aston Martin Zagato modell.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/