/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: ilyen Alfa csak egy van

2022. december 20. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Végre készült kupé modell az Alfa Romeo Giuliából, amely azonban nem az Alfa Romeo terméke, hanem a Zagato stúdió egy német gyűjtőnek készített autója. A csodálatos Giulia SWB Zagatóból így csak egyetlen példány készült, az esély arra, hogy valaha is összefutunk majd vele, szinte nulla.

Az Alfa Romeo Giulia SWB építése az olasz autógyártó és a Zagato stúdió együttműködésének 100. évében, azaz 2021-ben kezdődött el, és mostanra készült el. A Zagato a kupé esetében egy manuális váltós Giulia Quadrifoglio szedánból indult ki, melynek megkurtította a tengelytávját, egyedülálló szénszálas karosszériát faragott köré, a 2,9 literes V6-os biturbó motort pedig GTAm specifikációra módosította, ami 540 lóerős teljesítményt jelent. Ez az erő természetesen a hátsó kerekekre zúdul rá.

A Giulia SWB Zagato teljesen egyedi karosszériát kapott, amelyen egyaránt felfedezhetők a retró és a modern sportkocsik jellemvonásai. A frontrész kifejezetten agresszív, kifejező, az Alfa Romeo Tonaléról származó hármas osztású fényszórókkal, hatalmas légbeömlőkkel, középső motorháztető légszívó-nyílással, a scudetto hűtőrács mögé bújtatott Alfa emblémával és karbon alsó splitterrel. Látszik, hogy a Zagato tervezőit elsődlegesen az 1989-199 között gyártott Alfa Romeo SZ inspirálta a tervezésnél.

Az első sárvédőkön a Quadrifoglio embléma és a Zagato stúdió emblémája is megjelenik; a lemezfelületek amúgy nagyok és a far magas, akárcsak az SZ esetében. A központi csavaros felnik ugyancsak a Giulia GTAm-től származnak. A hátsó rész a Kamm-farok dizájnt követi, és a Zagato TZ szériás modelljeit idézi. Világításként LED-csík szolgál, amely pedig már az Aston Martin egyed modelljeire emlékeztet. A tekintélyes diffúzorelem a két középen kivezetett kipufogóvéggel szintén a Giulia GTAm öröksége. S az autón a Zagato védjegyének számító dupla buboréktetőt is láthatjuk.

Az utastérbe a Giuliából származó műszerfalat építették be, a szokásosnál több szénszálas műanyaggal dekorálva és fekete/zöld bőrbe öltöztetve. Az utasok egyedi, integrált fejtámlás bőrhuzatú kagylóülésekben foglalhatnak helyet.

A Zagato nem árulta el, hogy a megrendelő végül mennyit fizetett az egyedi járműért, de minden bizonnyal sok százezer eurót kellett letennie az asztalra érte. Egy német Alfa Romeo rajongó gyűjteményét gazdagítja majd, amelyben ugyanúgy megtalálható a 8C Competizione, mint az SZ és számos modern Aston Martin Zagato modell.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/