/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: két Porsche legenda a Nürburgringen

2018. május 14. 12:25   |   Autoblog
címkék:  

Igazi álompáros jött össze a történelmi Nürburgring Nordschleife versenypályán. A 24 órás verseny előtt Timo Bernhard és Hans-Joachim Stuck egy Porsche 919 Hybrid Evo és egy Porsche 956 C versenyautóval megtettek egy kört 200 ezer néző előtt. A 919 Hybrid Evo háromszoros Le Mans és WEC győztes versenyautó, míg a 956 C 1982 és 1984 között uralta a Sportautó Világbajnokságot és a mai napig tartja a Nordschleife körrekordot.

A napokban a Zöld Pokolban megtett kör a Porsche 919 Hybrid első publikus megjelenése volt. A 2015-2017 között a FIA Hosszútávú Világbajnokságon első helyet szerző, ám a tavalyi szezon végén visszavonuló hibrid versenyautó (a Porsche a jövőben a Formula E sorozatra koncentrál) képességeit jól mutatja, hogy idén április 9-én Neel Jani 1 perc 41,7 másodperces időt autózott vele a belga Spa-Francorchamps pályán, a Formula 1-es versenyautóknál is gyorsabbnak bizonyulva. A kocsi legfrissebb Evo kivitelében egy kétliteres V4-es benzinmotor és két különböző energiavisszanyerő rendszer állít elő körülbelül 1000 lóerős teljesítményt.

A Porsche 956 C pedig a Nordschleife királya. 1983. május 28-án az 1000 kilométeres versenyre bemelegítve Stefan Bellof 6 perc 11,13 másodperces kört futott vele az akkor építési munkálatok miatt pontosan 20,835 kilométer hosszú aszfaltcsíkon. Ez több mint 200 km/órás átlagsebességnek felel meg! Ennek az űridőnek azóta még csak a közelébe sem tudtak kerülni. A 2649 köbcentis, duplaturbós hathengeres boxermotorral szerelt 956 C „mindössze” 620 lóerőt tudott, de elképesztő leszorítóerővel rendelkezett, így nagyon gyorsan vette a kanyarokat. Bellof 1984-ben Derek Bellel együtt egy Rothmans Porschéval megnyerte az 1000 kilométeres futamot, majd Hans-Joachim Stuck-kal párban az 1000 kilométeres imolai versenyen is győzött.

Stuck kétszeres Le Mans-győztes (1986 és 1987), a nürburgringi 24 órást pedig háromszor nyerte meg BMW-vel. A 956 C, amelyet most a Nürburgringen vezetett, az az autó, melynek volánját Jacky Ickx és Jochen Mass tekerte az 1984-es világbajnokságon. A kereskedelmi jogok miatt a Rothmans feliratokat „Racing” szavakra cserélték rajta.

 A Porsche 919 Hybrid Evo és a 956 C nürburgringi randevúja a második volt a sorban, a ‘919 Tribute Tour’ keretében még a 25 Hours VW Fun Cup futamon (július 6-8., Spa), a Goodwoodi Sebességfesztiválon (július 12-15.), a Porsche Fesztiválon (szeptember 2., Brands Hatch) és a Porsche Rennsport Reunionon (szeptember 26-29., Laguna Seca) is lehet majd őket együtt látni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/