/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Kívül kőkemény, belül vaj puha négykarikás

2015. szeptember 15. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A német Potter & Rich egy minden elemében átalakított előző generációs Audi R8-at mutatott be. A karbon lemezek alatt egy 950 lóerősre hizlalt, hátsókerék-meghajtású szörny lakozik.

Talán kicsit messzire ment legutóbbi munkájával a Potter & Rich – mármint a dolgok legjobb értelmében.

Az előző generációs, limitált kiadású Audi R8 V10 Plus megkapta a RECON MC8 névre keresztelt nemesítő csomagot a német tunertől, így immáron 950 lóerőt és 900 Nm csúcsnyomatékot képes előállítani a gyári 550 paripa és 540 Newton helyett. Ez többek között egy turbófeltöltővel és a motor főbb elemeinek lecserélésével, valamint az ilyenkor szokásos chiptuninggal érték el a mérnökök.

Már ez önmagában sem lenne való akármilyen tapasztalatlan pilóták kezébe, azonban a cég emberei úgy gondolták, legyen maximális az élvezet, így kivették az első tengelyt a meghajtásból, vagyis quattro helyett csak a hátsókerék-meghajtású az MC8 – természetesen önzáró differenciálművel felvértezve.

A megnövelt teljesítményhez KW hidraulikusan állítható futómű, Brembo fékrendszer és különböző méretű és felhasználási területtel rendelkező kerékszett jár. Pályanapokra például előre 305/30 R18, hátulra 335/20 R18-as papucsok szerelhetők fel, a mindennapokban aztán előkerülhetnek az igazán méretes görgők: 245/30 R20 vagy akár 305/25 R21-es felnikkel kápráztathatja a járókelők szemét az átalakított négykarikás.

És ez még mindig nem minden, ugyanis a karosszériát az R8 LMS Ultrához hasonlóan szénszálas műanyagból készítették el, amit egy hatalmas fix hátsó szárnnyal toldottak meg.

A belső teret a hasított bőr felhasználásával tették barátságosabbá, ugyanis szinte bárhova nyúlhatunk, a kezünk meg fog akadni a piros cérnával öltött nemes és puha anyagban. Bár konkrét menettulajdonságokról nem tudni, az árulkodó is lehet, hogy a cég lecserélte a gyári kilométerórát egy 430-ig skálázott változatra.

Sajnos nem csak az autó dinamikájáról, de az elkészített munka áráról sincs egyelőre információnk, de az sem kizárt, hogy az eredeti négykerekű árának duplájáért vadítja azt meg a cég.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/