/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: osztálykirándulás a világ végére

2019. október 03. 11:20   |   Autoblog
címkék:  

Nem kell, hogy a tereptúrázás magányos, terepjárót igénylő műfaj legyen: egy ausztrál vállalkozás kőkemény terepjáróvá építi át a Toyota midibuszát.

A Toyota Coaster a délkelet-ázsiai és óceániai térség kedvelt modellje, ha csoportok szállításáról van szó. Az immár ötven éve gyártott, 17-30 személyes kivitelű típus kezdetben a Dyna alapjaira épült, és az évtizedek során a Toyota egyik legfontosabb alaptípusává vált a régióban. A modellváltozatok sokasága zavarba ejtő: készült belőle hibrid verzió (a Coaster Hybrid már 1997 augusztusában megjelent, tehát hamarabb, mint a Prius!), a hongkongi piac kedvéért gyártották autógázra átalakítva, és létezett belőle légrugós kivitel is.

A legszélsőségesebb variáns kétségtelenül a BB58-as típus volt, amelyet gyárilag a Toyota katonai terepjárójának, a Megacruisernek a portálhidas összkerékhajtási rendszerével szereltek fel. Ez utóbbi kiemelkedő terepalkalmassággal ruházta fel a nagykapacitású utasszállítót, ám ritka volt, drága és bonyolult, így 2003-ban, egy évtized után fel is hagytak a gyártásával. Az összkerékhajtású minibusz iránti igény azonban megmaradt, a lyukat pedig egy magánvállalkozás, a 4×4 TourBus foltozta be.

Ha ismerősen cseng a név, nem véletlenül: az ő testvércégük, a Bus 4×4 építi be a Land Cruiser hajtásláncát a Hiace alá. Voltaképpen itt is ugyanazt az elvet követték, mint a furgon átalakítása során, egy fontos különbséggel: míg a hosszú tengelytávú Hiace Commuterbe a Land Cruiser Prado hajtáslánca kerül, a Coaster a keményvonalas Land Cruiser haszonjármű kivitelének, a 70-es szériának a felezővel szerelt, állandó összkerékhajtási rendszerét kapta meg.

Ezzel azonban még nincs vége a beavatkozásnak. Független konstrukcióra cserélik a Coaster első felfüggesztését, elöl-hátul megemelik a futóművet, valamint a hajtott első tengely miatt lecserélik a fékrendszert. Opcióként rendelhető nagyobb kapacitású üzemanyagtartály, illetve a felhasználás tervezett módjától függően akár ivóvíztartállyal is felszerelhető a jármű. A kis átmérőjű dupla hátsó kerekeket kiváltó, speciális terepabroncsokkal szerelt szimpla kerekekkel brutális 295 milliméterre növelhető a hasmagasság.

A 4×4 TourBus egyébként a jármű padló fölötti elemeinek, azaz a karosszériának az átalakításától sem riad vissza. Számos lakóautót építettek már, többek között egy olyan típust is, amely a táborhelyen oldalra kitolható modul, úgynevezett slide-out segítségével tehető jóval tágasabbá. Eddigi leglátványosabb munkájuk egy ügyfél kérésére készült. A Coaster utasterének a hátsó felét leválasztva hatalmas platót alakítottak ki. Erre egy komplett szabadtéri konyhát, valamint egy másodlagos, felnyitható rakfelületet telepítettek.

Hogy ez mennyire igaz, arra a LandAce névre keresztelt furcsaságuk a bizonyíték. A több példányban is elkészített öszvér a Toyota Land Cruiser 70-es fülkéjét és alvázát kombinálta a Hiace komplett dobozával – kívánság szerint egybe nyitott vagy leválasztott kivitelben. Az így kapott jármű az Európában egykor divatos, kétajtós kombifurgonok stílusát idézi, csak persze jóval nagyobb méretben: a 6,4 méteres hosszhoz 1,88 méteres szélesség és tekintélyes, 2,6 méteres magasság társul. A kétüléses behemót 4.5 literes, nyolchengeres turbódízel erőforrása (202 LE, 430 Nm) ötfokozatú kézi sebességváltó, valamint felező közbeiktatásával hajtja a négy kereket. Az üzemanyagtartály 180 literes, és alapfelszerelés a sznorkel.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/