A nap képe: tisztelgés a tízhengeres motor előtt
Az Audi R8 V10 éppen tíz évvel ezelőtt lépett színre, benne a Lamborghini Gallardóban debütált 90 fokos hengerszögű, szívóüzemű tízhengeres erőforrással, ami azóta is mindkét márkánál szilárdan tartja magát. A mára ikonikus státuszba emelkedett V10-es erőforrásnak az Audi az új R8 V10 Decennium modellel állít emléket, amiből csupán 222 darab lát napvilágot.
Az Audi R8 V10 Decennium (latinul évtized) tíz év vezetési élményét és motorsport sikereit ünnepli. Speciális modellként kizárólag kupé karosszériával és exkluzív, matt hatású Daytona szürke fényezéssel érhető el (Daytona szürke gyöngyház, Suzuka szürke, Floret ezüst, Mythos fekete, Ascari kék és Kemora szürke is választható). A kocsi egyedi stíluselemei a matt bronz színűre festett 20 colos, mart alumínium keréktárcsák és szívócsonk. Ezen kívül az első spoilert, az oldalküszöböket és a diffúzort fényes feketére festették, fekete Audi-gyűrűkkel és jelvényekkel kiegészítve. Az oldalsó pengemotívumok és a tükörházak szénszál erősítésű műanyagból készültek.
A komplett utastér is fekete, fényes lakkal bevont karbon díszítésekkel fűszerezve. A gyémántmintás steppelésű sportülések rézszínű varrást kaptak. Az Alcantara sportkormányt, a váltókart, a középső könyöklőt és az ajtó könyöktámaszt ugyancsak rézszínű varrás ékesíti. A Decennium logó számos helyen megjelenik, s ajtónyitásnál a földre is kivetül.
A Decennium modellben a szívóüzemű 5,2 literes FSI motor 620 lóerőt és 580 Nm nyomatékot ad le, így 3,1 másodperc alatt gyorsítja az R8-cat százra és 331 km/órás végsebességet szavatol számára.
Az Audi R8 V10 Decennium tavasztól vásárolható meg és Németországban 222 ezer euróba kerül. A tulajdonos egy különleges, bronzszínű, hímzett takaróponyvát is kap az autóhoz.