A nap képe: az újjászületett Abarth-legenda
Az 50-es évek második felében az Alfa Romeo és az Abarth egy kis lökettérfogatú sportautón dolgozott együtt. 1958-ban meg is született a csővázas, Abarth 1000 alapú Alfa Romeo, csökkentett lökettérfogatú Sprint Veloce motorral. A Bertone karosszériás sportkupé végül egyedi darab maradt.
Az együttműködés lezárultával Carlo Abarth azonban az Abarth 1000 projekt felelősét, Mario Coluccit felkérte műszaki igazgatónak és megbízta egy versenyautó kifejlesztésével. Ez lett a rövid hegyi felfutó és hosszútávú versenyekre kitalált Abarth 1000 SP (Sport Prototipo), amely számos rangos nemzetközi győzelmet zsebelt be. Első diadala a Nürburgringi 500 kilométeres verseny volt 1966 szeptemberében, amely rendkívül nagy elismertséget hozott az Abarth márkának.
Az Abarth versenytörténelmében mérföldkőnek számító 1000 SP számos tervezőt megihletett már az évtizedek során a Centro Stile Fiat & Abarthnál. Most meg is alkották a Sport Prototipo modern interpretációját, amely formailag követi az eredeti modellt, modern gyártástechnológiája révén azonban aerodinamikailag is hatékony, akárcsak egy mai szupersportautó.
Míg az Abarth 1000 SP 1 literre felfúrt blokkja 105 lóerőt adott le, addig az új középmotoros spider mozgatásáról a 4C modell 1742 köbcentiméteres négyhengeres erőforrása gondoskodik, 240 lóerős teljesítménnyel.
Az Abarth 1000 SP ősszel útra kel és számos veteránautós rendezvényre fog ellátogatni.