/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: visszapillantás a jövőbe

2018. szeptember 17. 10:50   |   Autoblog
címkék:  

A Lexus ES a világ első sorozatgyártású személygépkocsija, amelyben digitális kamera és kijelző helyettesíti a külső visszapillantó tükröket. A technológia egyelőre csak Japánban rendelhető és októbertől elérhető, globális bevezetéséről később döntenek.

A visszapillantó tükör az autóipar történetének egyik első és talán legfontosabb biztonsági tartozéka, nem véletlen, hogy az autógyártók azóta kísérleteznek a tökéletesítésével, amióta erre a technológia lehetőséget kínál. Így születtek meg lépésről lépésre napjaink fűthető, motorosan mozgatható, a beeső fény hatására automatikusan elsötétedő külső visszapillantó tükrei.

A Lexus most bevezetett újdonsága, amelyben egy kamera és egy hozzá tartozó kijelző váltja ki a tükröt, régóta izgatja az autótervezők fantáziáját. Már a televíziózás hajnalán megjelentek az első olyan tanulmányautók, amelyekben képernyő mutatta a vezetőnek a járműve melletti és mögötti terület képét. A technika miniatürizálásával reális lehetőséggé vált a külső visszapillantó tükrök kiváltása – reális és kívánatos lehetőséggé, hiszen az optikai tükrök használata egy sor kompromisszummal jár.

Egyrészt akadályozzák a kilátást oldalra és előre, másrészt rontják a karosszéria légellenállását, ami növeli a szélzajt és a fogyasztást (három százalékkal kedvezőbb közegellenállási együttható nagyjából egyszázaléknyi üzemanyag-megtakarítást eredményez), harmadrészt alkalmazásukat befolyásolják az időjárási körülmények: nemcsak maga a tükörlap fagyhat le, de a csapadéktól átmenetileg átláthatatlan oldalablak is gátolhatja a tükör használatát.

Egy kamerával működő rendszer mindezen problémákat kiküszöbölheti, ám ahhoz, hogy használatát a gyártók és a jogalkotók egyaránt támogassák, tökéletesen megbízhatóan kell működnie. A Lexus ES modellen idén októberben debütáló, egyelőre kizárólag a japán piacon kínált technológia mindkét komponense is a megszokott helyen, a szélvédőoszlopok tövében helyezkedik el: a kamera kívül, az 5 colos kijelző az utastérben.

A kamerák által közvetített kép a vezető igényei szerint változtatható, illetve a forgalmi és üzemeltetési helyzettől függően (például irányjelző aktiválásakor vagy tolatáskor) automatikusan módosul, növelve a látómezőt. A digitális rendszer éjjel, illetve esőben is tisztább képet biztosít; a kamerák elhelyezése garantálja, hogy használatát ne befolyásolhassa csapadék.

Így működik a berendezés:


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/