/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A nap képe: A Škoda elektromos kupé-SUV tanulmánya

2019. március 06. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A 2019-es Genfi Autószalonon tartotta a Skoda a VISION iV koncepció tanulmány bemutatóját. A modell konkrét előretekintést kínál az első, teljesen elektromos, MEB moduláris elektromos autóplatformon alapuló Škoda-ra. Hatótávja akár 500 km is lehet.

A Rapid útódának tartott Scala és a legkisebb SUV Kamiq mellett a VISION iV koncepció keltett feltűnést az idei Genfi Autószalonon.

A modell bepillantást ad a Škoda jövőbeli teljesen elektromos járműcsaládjára. A koncepció tanulmány a Škoda első, a Volkswagen csoport MEB moduláris elektromos autóplatformjára épülő járműve, amely sportos, aerodinamikus karosszériát, és a gyártóra jellemző tágas belső teret kínál. A 22 coll átmérőjű, aerodinamikailag optimalizált kerekek vizuálisan kiemelik és hangsúlyozzák a jármű lenyűgöző formáját. Az autó orrkialakítását a Škoda jellegzetes széles hűtőrácsának újragondolt változata határozza meg, amelyet finoman megrajzolt függőleges osztásokkal és kristályhatású formai elemek kombináltak. A hűtőrács felső részén végig futó vízszintes fénycsík és a feltűnően nagyméretű légbeömlők még inkább kihangsúlyozzák a tanulmány sportos megjelenését. Az erőteljes megjelenést kölcsönző farkialakítás meghatározó részletei az áramvonalas légterelő perem és a LED hátsó lámpák kristályhatású formai elemei. A fenékrész másik figyelemreméltó eleme a Škoda felirat, ahol minden egyes betű piros megvilágítást kapott. Az autó első és hátsó részét összekötő jellegzetes tornádóvonal még inkább kiemeli az ajtók letisztult, kilincs nélküli felületeit. A ránézésre cápa uszonyra emlékeztető kamerák a hagyományos külső visszapillantó tükrök helyén találhatóak.

Két elektromotor – egy az első és egy hátsó tengelyen – képezi a kibocsátás-mentes hajtásrendszert, így a 306 lóerős (225 kW) SUV összkerék-meghajtású, akár 5,9 másodperc alatt képes százra katapultálni, végsebességét pedig 180 km/órában korlátozzák – a rugalmasságról csak annyit, hogy 80-ról 120-ra kevesebb, mint 4 szekundum alatt gyorsul. A jármű alsó részében található 83 kilowattórás sík lítium-ion akkumulátor helyet takarít meg, és a WLTP ciklusnak megfelelően akár 500 kilométeres hatótávolságot biztosít.

Az innovatív technológiák nagyobb biztonságot és kényelmet biztosítanak, új információs és szórakoztató korszakot vezetnek be. Az okostelefonok közvetlenül integrálhatók a jármű információs és szórakoztató rendszerébe, és digitális kulcsként is használhatók az ajtók nyitásához. A műszerfalat két sík alkotja, amelyek formája és díszvarrása az autó orrkialakításának vonalaira rímel. A középen szabadon álló, nagyméretű monitor szinte lebegni látszik a műszerfal felett, előtte az érintőképernyőt kezelő kéz számára kiformált támaszfelület húzódik. Új tervezésű a kormánykerék is, amely kétküllős kialakításban a megszokott Skoda-embléma helyett már önálló betűkből álló „Škoda” feliratot hordoz.

A 2019-es év a Škoda számára az elektromobilitás világába való belépést jelenti. A cseh autógyártó bemutatja a SUPERB PHEV hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modelljét és a CITIGO tisztán elektromos változatát. 2020-ban az első, Moduláris Elektromos Platformra (Modular Electric Drive Kit) épülő sorozatgyártású modell is megérkezik. A következő négy év során a Škoda közel két milliárd eurót fordít alternatív hajtásrendszerekre és új mobilitási szolgáltatásokra, 2022. év végéig pedig több mint tíz elektromos modell jelenik meg a gyártó kínálatában.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

endorfer
2019-03-10 - 10:57

Skoda párti vagyok,300000 km-t mentem egy Fabia kombival 10 év alatt.Már alig várom az elektromos változatot,és ha tud 500 km-t egy töltéssel ,valamint 10 millió körül lesz az ára,és 15 cm hasmagasság,akkor bíztos vevő leszek…


*/