Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: A valaha készített legzöldebb 7-es BMW

2016. július 19. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A BMW i modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj BMW 7-es sorozatba is megérkezett.

A BMW i modellek számára kifejlesztett eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj 7-es sorozatba is megérkezett. A 740e, 740Le és 740 Le xDrive trió meghajtásáról egy TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik, az innovatív hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye pedig 326 lóerő (240 kW). A bajor gyártó zászlóshajójának alap tengelytávolságával kínált BMW 740e iPerformance és a 7-es BMW hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatára épített BMW 740Le iPerformance modellpáros átlagos fogyasztása mindössze 2-2,2 liter/100 km, kombinált kibocsátása pedig 45-50 gramm/km. A 740Le xDrive iPerformance átlagos üzemanyag-fogyasztása: 2,1-2,5 liter/100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása: 49-56 gramm/km.

A belsőégésű erőforrás és az elektromotor optimális együttműködését egy intelligens energia-menedzsment vezérli. A rendszer képes akár 44-48 kilométert is megtenni tisztán elektromos üzemmódban, így akár a benzinmotor indítása nélkül járhatunk munkába vele. Az összkerekes 740Le xDrive esetében ez 41-45 kilométer (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). Az autók orrában a már ismert TwinPower Turbo technológiával dolgozik a soros négyhengeres 2.0 literes aggregát. Maximális teljesítménye 258 lóerő (190 kW), amellyel ez a márka valaha épített legerősebb négyhengeres benzinmotorja, ráadásul 400 Nm-es csúcsnyomatéka 1550-4400-as főtengelyfordulat között mindvégig rendelkezésre áll.

A folyamatos hajtáslánc-szinkronban működő elektromos motor egészen magas, 113 lóerős (83 kW) maximális teljesítménnyel rendelkezik, ráadásul 250 Nm csúcsnyomatéka már álló helyzetben is a vezető rendelkezésére áll. Az elektromos motor többlet-teljesítménye igazán gyors gázreakcióhoz segíti hozzá a belsőégésű erőforrást, miközben az elektromotor a generátor szerepét is betölti: a hibrid üzemmód függvényében az elektromos motor képes az egyenesfutáskor és a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorba táplálni, a benzinmotor megtámogatásával pedig a belsőégésű erőforrás terhelhetőségét is növeli. Az elektromotor a belsőégésű erőforrás által generált energiát is a nagyfeszültségű akkumulátorba továbbítja. A rendszer összteljesítménye 326 lóerő (240 kW) és 500 Nm, melynek köszönhetően a 740e limuzin 5,4 másodperc alatt katapultál százra, ennél csupán egy tizeddel lassabb a hosszított tengelytávú Le variáns.

Az elektromos motort a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba integrálták a mérnökök, amelynek köszönhetően a tisztán elektromos meghajtás, a dinamikus menetteljesítményt növelő teljesítmény-többlet és az energia-visszatáplálás is rendkívül hatékony módon megy végbe. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k opcionális extrafelszereltségként kormány mögé szerelt váltófülekkel is felszerelhetők, amelyekkel a bajor gyártó ügyfelei manuális módban kapcsolgathatnak a fokozatok között.

A hibrid 7-es vezetője a középkonzolon található eDrive gomb használatával teljes mértékben személyre szabhatja a hajtáslánc működési beállításait. AUTO eDRIVE hibrid üzemmódban az intelligens energia-menedzsment gondoskodik róla, hogy a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszer-hatékonyság szerint, optimális menetdinamikát kínálva működjön együtt. Az alapbeállításként szolgáló üzemmód alacsony és mérsékelt sebességnél tisztán elektromos meghajtásba kapcsolja a hajtásláncot, hogy minél inkább kihasználja a zéró emissziójú mobilitásban rejlő lehetőségeket. A belsőégésű erőforrás ez esetben mindössze 80 km/óra körüli sebességnél, illetve intenzív gyorsulás esetén kapcsolódik be a hajtásba.

Az eDrive gomb ismételt megnyomásával a vezető a MAX eDRIVE funkciót is aktiválhatja, amely a tisztán elektromos meghajtást kelti életre. Ez esetben a meghajtást kizárólag az elektromos egység végzi, miközben padlógázra a belsőégésű erőforrás is azonnal bekapcsolódik a hajtásba. Ebben a tisztán elektromos módban a limuzin akár 140 km/órás végsebességre is képes.

Az akkumulátor töltöttségét őrző Battery Control funkció minden körülmények között fenntartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét, miközben teljes terheléssel működteti a belsőégésű erőforrást. A vezető 30 és 100 százalék között bármilyen töltöttségi értéket megjelölhet, amelyet a rendszer az utazás egy későbbi szakaszában, tisztán elektromos meghajtásra használ fel. A nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje így például autópályás szakaszokon mindvégig fenntartható vagy az egyenesfutás, illetve fékezés során keletkező energia visszatáplálásával akár még tovább növelhető, hogy az így eltárolt töltöttséget a hajtáslánc később a nagyvárosi forgalomban való araszoláshoz használja fel, zéró emisszió mellett. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor maximális kapacitása 9,2 kilowattóra, amelyből a rendszer nettó 7,4 kilowattórát hasznosít. Az akkumulátort a tervezőmérnökök a hátsó üléssor alatt helyezték el, így sikerült a csomagtartóban 420 literes hasznos űrtartalmat meghagyni.

Az egyelőre ismeretlen árcédulájú trió nagyon gazdag alapfelszereltséggel fog a kereskedésekbe érkezni: LED-es első fényszóró-pár, okoskulcs (BMW Display Key), ConnectedDrive navigációs csomag, az okostelefonok vezeték nélküli töltését lehetővé tevő induktív telefontöltő opció, az érintőképernyővel kiegészített iDrive operációs rendszer, valamint a kiegészítő állófűtés és légkondicionálás is az alapfelszerelés része.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!