/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Volkswagen Caddy, a veterán

2012. április 05. 10:45   |   Autoblog
címkék:  

Idén harminc éves a Volkswagen Caddy. A német gyártó 1982. november elején mutatta be áruszállító modelljét az európai piacok számára, s a kis pickup a Volkswagen szarajevói (Jugoszlávia) TAS leányvállalatánál készült. Az 1-es Golfra épült modell 625 kilogramm hasznos teherbírást kínált.

A céges alkalmazásokhoz ponyvatartó szerkezet és üvegszál-erősítésű műanyagból készült szilárd raktérborítás is rendelkezésre állt. Az akár 800 kilogramm össztömegű fékezett utánfutó vontatására is alkalmas Caddy járműszerelvényben is bizonyíthatta képességeit. Vezetőfülkéje az igényeknek megfelelően funkcionális kialakítást kapott. A vezetőt és utasát kényelmes ülések fogadták, állítható dőlésszögű támlákkal. A Caddy már a kezdetektől pörgős benzines, illetve nyomatékos dízel erőforrások kínálatával szolgált.

Két esztendővel az ős-Caddy búcsúját követően, 1995-ben megérkezett a második nemzedék. A Caddy ekkor már Spanyolországból (SEAT) majd később Csehországból (Skoda) kölcsönözte műszaki alapjait, de elődjéhez képest vásárlói célcsoportja is jelentősen átalakult. A Caddy első sorozatának eladási tapasztalataiból egyértelműen kiderült, hogy vevői elsősorban szilárd tetővel rendelték, így az új Caddy eleve zárt áruszállító illetve kombi kivitelben született. Különösen praktikus megoldásként mutatkozott be az új Caddy kétszárnyú hátsó ajtaja, amely már a bal oldali, szélesebb szárny kinyitásával is kényelmes hozzáférhetőséget biztosított a rakteréhez. A vásárlók négyféle soros négyhengeres motor közül választhattak. A régi hagyományok jegyében 1996-ban a Caddy egy nyitott rakfelületű testvért is kapott, amely pontosan négy esztendeig szerepelt a programban. A Caddy Pickup a Skoda Felicia padlóvázára épült.

A Caddy harmadik, méreteiben jelentősen gyarapodott nemzedéke 2003-ban érkezett a piacra, s szintén sikertörténetet írt. Ami néhány, az amerikai piacra készült modellel kezdődött, mára közel évi 160 ezres darabszámban készülő, meghatározó modellsorozattá lépett elő. Mindemellett a Volkswagen Haszonjárművek első ízben gyártja a népszerű városi kisáruszállítóját saját égisze alatt, a termelés Lengyelországban, a márka poznani üzemében folyik.

Az új Caddy zárt áruszállító 3,2 köbméteres raktere elődjéhez képest 300 literrel nagyobb térfogatot kínál. 2004 elején „Life" néven a Caddy tisztán személyautó-változata is megjelent a kínálatban, s mindössze egy évre rá a düsseldorfi Caravan Salon kiállításon a Volkswagen Haszonjárművek az utazók számára is bemutatott egy különlegességet: a Caddy Tramper ágyakat és oldalsó rakodózsebeket is tartalmazó, speciális felszereltséget kínált.

A Caddy palettáján négy különböző erőforrás található, két benzines és két dízel, amelyekhez 2006-ban EcoFuel néven egy földgázüzemű változat is csatlakozott. 2007 szeptemberében a Frankfurti Autókiállítás alkalmával ünnepelte a Volkswagen Haszonjárművek a Caddy egy újabb méretváltozata, a Caddy Maxi bemutatóját, amely a Caddy 4,41 métere helyett 4,88 méteres hosszúsággal jelent meg.

2010 végén felfrissült az autó, amelynek során hat új, akár 21 százalékkal alacsonyabb fogyasztású TDI- és TSI-motort kapott, emellett új felszereltségi programot dolgoztak ki hozzá, utasterében pedig a második üléssor kivehetővé vált.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/