A nap képe: Az autógyártás csúcsa
címkék: a nap képe, genfi autószalon, koenigsegg, regera, új bugatti
Nem csak a Bugatti mutatott be hihetetlen kocsit Genfben. Végre elkészült a svédek új szuperautója, a Regera, amely 1500 lóerő mellé 2000 Nm csúcsnyomatékot szállít, miközben könnyebb francia riválisánál, illetve hagyományos váltó sem került bele.
Már megszokhattuk, hogyha a svédek fejükbe vesznek valamit, azt véghez is viszik. A Koenigsegg megígérte, hogy elkészíti forradalmi szuperautóját, és az idei Genfi Autószalonon be is mutatta azt.
A Regera 3000 ponton változott az egy évvel korábban bemutatott prototípushoz képest, és legnagyobb újdonságai között találhatjuk a mai értelemben vett sebességváltó nélküli hajtást köszönhetően a hidraulikus kuplungcsúsztatásos mechanizmusnak és villanymotorjainak, ami így együttesen a Direct Drive fantázianévre hallgat.
Így a kormányon elhelyezett váltófül szerű karok sem azt a funkciót látják el, mint várnánk: a bal oldali karocska a motorféket, ez által az energia-visszatáplálást növeli, míg a jobb a hidraulikus kuplungot babrálja egyfajta visszaváltási parancsot adva neki.
Az 1500 lóerős és 2000 Nm összteljesítményű svéd torpedó tömege menetkészen 1590 kilogramm, így egyáltalán nem csoda, hogy álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, 6,6 alatt kétszázra, míg összesen 10,9 szekundum alatt jár háromszáznál a mutató. A 400 km/órát 20 másodpercébe telik elérni, így jelenleg nincs ennél jobban katapultáló négykerekű a planétán. Az autó hihetetlen rugalmasságát bizonyítja, hogy 150-ről 250 km/órára 3,9 szekundum alatt gyorsul.
Ez ma az autógyártás csúcsa!