/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Az eddigi legvadabb Hyundai

2023. július 15. 08:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bemutatkozott a koreai márka eddigi legerősebb négykerekűje. Az Ioniq 5 N 651 lóerőt képes az aszfaltra küldeni két elektromotorjából, így 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és képes 260 km/órával is hasítani, ráadásul nagyon jól néz ki.

A Hyundai sportrészlege mindig is dögös és izgalmas járgányokat alkotott hétköznapinak szánt alapmodellekből megfizethető áron, így amikor bemutatkozik egy N jelzéssel ellátott új koreai modell, általában mindenki felkapja a fejét.

Nem kell csalódnunk a legújabb négykerekű hallatán sem, ugyanis a tisztán elektromos Ioniq 5-ből készült egy sportváltozat, amely az eddigi legerősebb sorozatgyártott Hyundai címet is kiérdemelte. Nem is csigázzuk tovább a kedves olvasót: Az Ioniq 5 N egy ötajtós elektromos sportkocsi, melyben egy 166 kilowattos első és egy 448 kW-os hátsó motor kapott helyet, így a kombinált teljesítmény 448 kW (azaz 610 lóerő), ám rövid ideig elérhető 478 kW (651 lóerő). A két meghajtóegységet egy 84 kWh méretűre növelt akkupakk látja el energiával, s bár a hatótávról nem esett szó, talán megbocsátható egy teljesítményre kihegyezett járgánynál, hogy ez a vezetési körülményektől erősen függő adat nem jelent meg a sajtóanyagban.

Ellenben a menetteljesítmények napvilágra kerültek, és ezek alapján nem lesz unalmas az ötajtóst terelgetni. A 0-100 km/órás sprintet 3,4 másodperc alatt tudja le, míg végsebessége 260 km/óra. Persze a nyers adatok mellet egyéb részletekre is figyeltek a mérnökök, így például 42 extra hegesztési pontot és 2,1 méternyi plusz ragasztást alkalmaztak a bódé merevebbé tételéhez, míg a megfelelő – és fáradhatatlan – fékerőért az elől 400, hátul 360 mm-es tárcsák, illetve az első tengelyen négydugattyús féknyergek felelnek, a gazdaságos, de erőteljes lassításról a továbbfejlesztett, akár 0,6G-s értéket elérni képes regeneratív fékezés gondoskodik. A két különböző lassítási mód között szinte észrevehetetlen lesz a váltás, legalábbis a Hyundai állítása szerint még erre is figyeltek a fejlesztéskor.

Ezen csak tovább javít az N Pedal névre keresztelt funkció, mely a fék és a hajtási erő megfelelő elosztására figyel a kanyarok be- és kijáratánál, míg az N Torque Distribution, azaz nyomatékelosztásért felelő rendszer az első és hátsó tengelyek között képes változtatni a szükséges teljesítményt. A koreaiak annyira kedvezni akartak a belsőégésű motoros autóból frissen átülőknek, hogy még N Drift Optimizer, vagyis gumiégető módot is tettek az Ioniq-ba Torque Kick Drift funkcióval, mely a kuplungpedál rúgását imitálva képes erőcsúsztatást kezdeni. A robbanómotorosokkal történő összekötés azonban itt még nem áll meg, ugyanis N e-shift és N Active Sound+ funkciók is járnak az e-autóhoz. Előbbi a Hyundai nyolcfokozatú duplakuplungos váltóját imitálja, hogy egy kicsit kevésbé legyen lineáris a gyorsulás, míg utóbbi 8 belső és 2 külső hangszórót alkalmazva hiteti el velünk, hogy nem egy sima elektromos modellel van dolgunk: Ignition opciót választva a 2.0 literes turbós négyhengeres morajlását kapjuk meg, az Evolution az RN22e (a sport Ioniq 6 prototípus) futurisztikus hangját eleveníti meg, a Supersonic pedig a vadászrepülők hajtóműveit imitálja.

Ami a külsőt illeti, az Ioniq 5 N igencsak más, mint a mezei példány, ez többek között 20 mm-es ültetésnek, 50 mm-es szélesítésének és 80 mm-es hosszabbításának is betudható, de a szárnyak és légterelők, no meg a kék-fekete-piros színvilág is igencsak árulkodó, hogy a 21 collos kovácsolt felnikről ne is beszéljünk. Ezekre a Pirelli P Zero abroncsai kerülnek, méghozzá 275/35-ös méretben. A belsőt a teljesen új kormánykerék és a kagylóülések teszik könnyen megkülönböztethetővé, de az N jelölések és gombok, valamint a középkonzol térdvédője sem kerül egyetlen sima Ioniq 5-be.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/