A nap képe: Az első digitális visszapillantóval szerelt autó
A Lexus ES sorozata lett a Föld első, kamerán alapuló külső tükrökkel ellátott autója. A hatalmas szedán egyelőre csak Japánban lesz kapható ilyen felszereltséggel, ugyanis a világ többi pontján különböző szabályokba ütközik az innováció alkalmazása.
Megannyi autószalonokon bemutatott prototípust követően végre a való életben is megtapasztalhatja néhány szerencsés autótulajdonos, hogy mennyivel jobb (vagy épp rosszabb) egy digitális tükrökkel szerelt autót vezetni, ugyanis a Lexus elsőként dobja piacra a visszapillantókat kamerákkal leváltó új ES sorozatát.
A szeptemberben bemutatott Digital Outer Mirror System a Japánban árult 2019-es modellévű ES szedánok opcionális felszerelése lesz, mivel itt tették először lehetővé az innovatív technológia alkalmazását. A rendszer két külső kamerát használ, melyek képét egy-egy 5 collos belső monitorra vetíti ki, amik a műszerfal széleinél kaptak helyet. A gyártó állítása szerint ezzel nem csak vagányabb a kocsi megjelenése, de egyúttal sokat csökkent a szélzaj, illetve valamelyest a légellenállás is, míg esős időben nem kell átnéznünk a vízcseppes ablakokon.
Ez persze nem minden, hisz olyan vezetést segítő extrákkal is felruházták a japánok az Európában és Amerikában normál tükrökkel már bemutatott, átemblémázott Toyota Camry-t, mint az adaptív tempomat, a sávelhagyásra és holtteret figyelő rendszerek, a parkolásasszisztens és egyebek. Az autót alapáron ES 300h kiadásban lehet megvásárolni, ami egy 2.5 literes benzinmotor és egy elektromos egység kettőséből áll össze.
Előnye, hogy nem csökken a kilátás az ablak állapota miatt. Nem teszik azért mert túllóg a karosszéria legszélesebb részén. Letörhető! Sztem megoldható lett volna, “máshogy”!
Vitatkoznék az elsőséggel, mert a néhány hete bemutatott, és már nálunk is rendelhető Audi e-tron is ezzel a technikával jelent meg a piacon. Nem minden országban lesz kapható ez a technika a hatósági előírások miatt, és a dizájn is más (a képernyő az ajtókárpitba van integrálva) de a lényeg ugyanaz.
Jahhh… a monitor belül lesz, így nem kell átnézni a vízcseppes oldalablakon, de a kamera az hol lesz? Mert ha a penge monitor fogja közvetíteni a koszos, vizes kamera képét, akkor kb. ugyanott vagyunk, de a technika legalább fejlődik.
Okos ötlet, mozdonyokon már láttam. Kérdem én, miért kell így kilógnia, miért nem lehet a c oszlopba beépíteni?
A C-oszlopba épített kamera sok holtteret hagy.