Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Az első Ferrari F50

2018. augusztus 05. 11:05   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Az alábbi ágaskodó paripa még 1995-ben mutatkozott be a nagyérdeműnek a Genfi Autószalonon mint az első F50-es. 23 év elteltével mindössze 2253 kilométerrel az órájában kerül árverésre, aki pedig meg szeretné kaparintani, jó lesz, ha vastag pénztárcával készül.

Általánosságban elmondható, hogy nem küzd anyagi problémákkal, aki Ferrarit tart a garázsában, de még a különleges olasz márka modelljei között is vannak különlegesebbek.

Ilyen az alábbi F50-es példány is, amelyet 1995-ben mutattak be a Genfi Autószalonon. Ez ugyanis az első F50-es a gyártó történetében, ráadásul megannyi prototípus társával ellentétben teljes mértékben funkcionális.

Ám ez még nem minden, ugyanis olyan dolgok növelik tovább az értékét, mint a tény, hogy ezzel a példánnyal körözött a márka házi (Fioranói) tesztpályáján és a környező utcákon Dario Benuzzi, Niki Lauda, Gerhard Berger és Jean Alesi is. Továbbá ezt az autót használták alapul az olyan makettező és modellező cégek, mint a Burago, Maisto, Tamiya, Revell, hogy méretarányos kisautókat készítsenek a rajongóknak.

Amikor már többé nem volt szükség az F50-esre, a Ferrari felújította és eladta Jacques Swaters volt belga autóversenyzőnek, aki közel tíz évig birtokolta, mielőtt tovább adta volna egy amerikai gyűjtőnek, végül pedig kikötött jelenlegi tulajdonosánál. A Ferrari Classiche tanúsítvánnyal is rendelkező autó órájában mindössze 2253 km található, így bár nem tippeltek meg várható eladási árat, gazdag történelme és hibátlan állapota miatt várhatóan több mint kétmillió dollárért (560 millió forint) kelhet el.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!