/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Az eredeti Olasz meló Lamborghinije

2019. május 08. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ötven évvel az Olasz meló elkészülése után megtalálták az eltűnt Lamborghini Miura P400-ast, mely eredetileg a filmben szerepelt. A narancssárga sportautót nem véletlenül választotta a stáb, és kiderült az is, hogy miért lettek fehér fejtámlái a fekete bőrüléseknek.

Egy igazi kincs került elő nemrégiben egy liechtensteini autógyűjteményből.

Kiderült ugyanis, hogy az 1969-es Olasz meló című filmklasszikusban látható narancssárga Lamborghini Miurát sikerült megtalálni a The Kaiser Collection of Vaduz (Liechtenstein) kollekciójában.

A 3586-os kasztnikódú sportkocsit a Lamborghini Polo Storico (a gyártó klasszikusokkal dolgozó részlege) igazolta és restaurálta is. A narancsszínű Miura P400 rögtön a film elején feltűnik Rossano Brazzi színész kezei között, majd később egy jelenetben összetörik, azonban a forgatáson ehhez egy már eleve törött modellt használtak, a fenti példánynak semmi baja nem esett. Már csak azért sem volt szabad, hogy bármi baja legyen, mert a Paramount Pictures csak kölcsönkapta a Lamborghinitől a szóban forgó járművet.

Azért egy narancs példányra esett a választás, mert amikor a producerek elmentek Sant’ Agata Bolognese városába, hogy tárgyaljanak a gyártóval, megláttak egy ilyen színű, törött Miurát az udvaron, és rögtön tudták, hogy szükségük lesz rá. Enzo Moruzzi, akit a modell mozgatásával bíztak meg a forgatási helyszínek között, illetve a gyárból és vissza, így emlékszik vissza azokra a napokra: „Volt egy Miura P400-as majdnem készen a gyártósoron a megfelelő színben, balkormányos kiadásban és fehér bőrbelsővel. Teljesen megegyezett azzal, ami összetört, így úgy döntöttünk, felhasználjuk a filmhez. Az egyetlen dolog, ami aggasztott minket, a csodaszép fehér bőrözés, mivel hibátlan állapotban kellett visszavinni az autót Sant’ Agatába. Szóval arra kértem a srácokat, hogy szereljék ki, s cseréljék le egy pár olyan feketére, amiket teszteléshez használtunk már. Az egyetlen gondot a fejtámlák jelentették, mert ezek a Miurában nem az ülés részei, hanem az utastér és a motortér elválasztó üveg keretéhez tartoznak, így azokat nem tudtuk kicserélni. A filmben az eredeti fehér fejtámlákkal látható az autó.”

A forgatás végén visszatért a gyárba, visszakapta eredeti üléseit, és kiszállításra került Rómában élő gazdájához. Ötven évvel később, néhány tulajdonosváltást követően pedig most előkerült. 2018-ban vásárolta meg a liechtensteini klasszikus gyűjteménybe Fritz Kaiser, aki megszállott kollektor hírében áll. Ekkor még csak sejtette, hogy valami igazán különlegesre lelt, így elküldte a Lamborghini Polo Storicóhoz felújítani és hitelesíteni. Itt vette szemügyre Enzo Moruzzi is, aki egyébként kaszkadőrként vezette is a filmben ezt a Miura P400-ast. A sikeres megtalálást időzítése nem is lehetne jobb, épp júniusban fogja ünnepelni a film és az autó a bemutatás ötvenedik évfordulóját.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/