/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: egy Lexus kombi, ami soha nem létezett

2019. április 04. 09:55   |   Autoblog
címkék:  

Végy egy mechanikailag kiváló, de védhetetlen megjelenésű kombit, és egy mindig új ötleteken töprengő, fáradhatatlan lelkesedésű japán tuningművészt. A végeredmény minden idők legvadabb és legpraktikusabb (majdnem) Lexusa.

A Kazama Auto a japán driftvilág egyik oszlopa. A sport népszerűsítésében elévülhetetlen érdemeket szerzett műhely névadó tulajdonosa elsősorban hazai anyagból – azaz japán belpiacos modellekből – dolgozik, ám időről időre olyan autók is kikerülnek a kezei közül, amelyekkel a világ többi táján is tudnak azonosulni. Ilyen ez a második generációs Lexus IS is, amely… voltaképpen egyáltalán nem is Lexus!

A furcsa autó Toyota Mark II Blit néven látta meg a napvilágot, valamikor 2002 és 2007 között. A hátsókerék-hajtású Mark II szedán kombi változata alapkivitelében maga volt a megtestesült izgalom mentesség: ránctalanná simított oldalfalait, minden varázslatot nélkülöző hátfalát egy aránytalanul méretezett, erőtlen orrkialakítás ellenpontozta. Kazama-szan viszont tudta, hogy a bánatos külső alatt első osztályú mechanika lapul: a 2.5 literes, soros hathengeres 1JZ-GTE turbómotor alapkivitelében 280 lóerőt és 363 Nm nyomatékot adott le, a Yamaha hengerfejjel szerelt erőforrás a korabeli Toyota Suprában (A70) és az annak alapjaira épülő Toyota Soarer kupéban is szolgált.

Ez a műszaki tartalom elegánsabb, nemesebb, egyben harciasabb megjelenést érdemelt, fogta hát a harmadik generációs Lexus IS orrát, és olyan pontosan illesztette rá a nagy szedánra, mintha eleve oda tervezték volna. Ha az arányok nem is tökéletesek (a Mark II Blit hosszabb, de keskenyebb autó volt, mint a nála majd’ egy évtizeddel fiatalabb Lexus), a Kazama Auto szabványos tuning-csomagjában foglalt egyéb átalakítások – a hatalmas köztes töltőlevegő-hűtő motorházfedélbe vágott légbevezető rostélya, az első tengely mögötti légcserenyílások, a driftsportra optimalizált első légterelők és persze a kitört kerekek – mellett ez fel sem tűnik.

A versenycélokra átépített motor teljesítményéről nincs pontos információnk, az viszont lenyűgöző, hogy a kagylóülésekkel és versenykormánnyal szerelt utastérből nem szerelték ki a 60:40 arányban osztva dönthető hátsó üléspadot, sőt, a csomagtartó kárpitozását is meghagyták, így kétségtelen, hogy a Kazama-féle Lexus-kombi a valaha létezett egyik legpraktikusabb driftautó – igazán kár, hogy alapjait nem egy létező modell adta.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/