/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Egy Mercedes túl az egymillión

2017. január 26. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A taxisok és egyéb fuvarozók által olyannyira kedvelt E-osztály ismét bizonyított. Egy 1992-es példány órája nullázódott le teljesen, miután elérte az egymillió kilométeres futásteljesítményt. Az autó fenntartására tulajdonosa eddig 18 millió forintot költött.

Egy Daimler alkalmazott nem csak cégéhez, hanem első önerőből vásárolt autójához is hű maradt, amelyet még 1992-ben, öt évvel belépése után vásárolt kedvezményes, dolgozói áron.

A W124-es sorozatú, szinte alapfelszereltségű 200 D-t Michael Nickl, a Sindelfingeni gyár alkalmazottja eleinte csak rövid időre szerette volna megtartani, hogy aztán némi nyereséggel használtan továbbadja – ezt sokan csinálták így akkoriban. Ám közbejött egy egészségügyi tanulmány jelentése, mely rávilágított, hogy a dízelüzemű autók mennyire rákkeltők és ártanak a környezetnek, így csak nagyon nyomott áron tudott volna megszabadulni tőle.

Ezért úgy döntött, megtartja a szívó 2.0 literes gázolajosból mindössze 75 lóerőt és 126 Nm csúcsnyomatékot kifacsaró szedánt. A 6 literes átlagfogyasztás mellé néhány javítási számla is összejött az elmúlt közel negyed évszázad alatt, például megszámlálhatatlan alkalommal kellett fékeket cserélni, de a generátor, a vezérlés és a kuplung sem az eredeti a modellben. Utóbbi 2003-ban adta be a kulcsot 445 ezer kilométernél egy emelkedőn.

Azonban az összes elektromos berendezés és extra működik, így a motoros tetőablak, a központizár, a hangszórók, az elektromos jobb tükör is, a rádiót pedig csupán a kényelem miatt cserélte le gazdája. Ahogy a képeken is látható, az ülések szakdásmentesek, ahogy az első könyöklő és a kormány úgyszintén kopásmentes.

2004-ben egy ráfutásos baleset következtében cserélni kellett első fényszóróit, motorháztetőjét és lökhárítóját, melyek utóbbit leszámítva a roncstelepről jöttek. Az 55 éves, GLE összeszerelési csapatban dolgozó Nickl úr számára autója így sem több, mint egy közlekedési eszköz, s bár megbecsüli, például ritkán szokta mosatni, de minden szükséges szervizelést azonnal elvégeztet rajta. Így lehetséges az, hogy a folyamatosan vezetett javítási listája végén 58 563 eurós összeg áll, amely átszámítva több mint 18 millió forint, míg üzemanyagra sem sokkal kisebb, 53 786 eurós összeget költött (ez 16,63 millió forint).

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/