A nap képe: Egy öregúr, aki az olimpikonokat is lenyomja
1986-ban, amikor kigördült a gyárból, senki nem gondolta volna, mi lesz az alábbi Porsche 930 Turbo sorsa közel 30 évvel később. Pedig ez az autó most éli másodvirágzását a teljes plasztikai sebészet után. Ja, és nem mellesleg 607 lóerős.
Egy igazi klasszikust gyalázott meg a D-Zug a szó legpozitívabb értelmében, ugyanis egy 86-os 930 Turbónak adtak komolyabb külső-belső tulajdonságokat a cég emberei. A projekt a Mjølner (Thor kalapácsának a neve a skandináv mitológiában) nevet kapta.
Az Ebay-en 108 950 dollárért (mintegy 30,5 millió forintért) kínált egyedi négykerekű meghajtásáról egy 3.5 literes léghűtéses boxermotor gondoskodik, amit megtoldottak többek között két darab Garret gt-30-as turbóval, új üzemanyagpumpával, a 993 TT-ből származó főtengellyel, Mahle 98 mm-es dugattyúkkal, GT-2-es vezérműtengelyekkel, 935-ös leömlőkkel és Tial lefújószelepekkel. Az eredmény 607 fékpadon mért lóerő, amit egy négysebességes kézi váltón juttathatunk az úttestre.
A motor átszabása mellett jutott lelkesedés a külső átszabására is. Például projektoros első lámpák, elől 10,5×18, illetve hátul 14×19 collos kovácsolt felnik, 3.0 RSR első sárvédőívek, 2.1 RSR első lökhárító, 935/76-os hátsó szárny és lökhárító került rá, amit piros kiegészítésű, fekete fényezéssel tettek igazán gonosszá.
A lemezek alatt találhatunk egy komoly csövezést, Bilstein állítható futóművet, RSR lengőkarokat és egy komoly fékrendszert. Az elvégzett változtatásokhoz és az autó egyedi mivoltához képest már nem is olyan sok ez a 30 milliós vételár – bár itthon valószínűleg kissé nehéz lenne lepapíroztatni a szépséget.