Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Egy ritka és régi sport BMW

2018. október 06. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A klasszikus BMW M3-ak királyának számít az Evo III-as E30 M3, melyből csupán 600 példány készült, motorja 238 lóerőt képes leadni és a mérnökök teletömték technikai csemegékkel. A 120. darab kerül most árverésre akár 33 millió forintnak megfelelő összegért.

Ahogy múlik az idő, úgy megy fel a még épen és alacsony futásteljesítménnyel megőrzött BMW E30 M3-as modellek ára. Az 1989 és ’90 között gyártott M3 Evo III (vagy Sport Evolution) kiadás jobb állapotú példányai akár 33 millió forintot is megérhetnek, legalábbis azt mutatja az alábbi példa.

A Silverstone Auctions soron következő árverésén ugyanis a 600 darabos széria 120. résztvevőjét készülnek értékesíteni 75 és 90 ezer font (27,7 – 33,3 millió forint) közötti áron, amiben több tényező is szerepet játszik.

Először is nem más volt az első tulajdonosa, mint Charlie Whiting, az FIA jelenlegi versenyigazgatója, aki 1991. áprilisában vette birtokba a bajor sportgépet Angliában, majd öt éven át volt boldog tulajdonosa. Mindezek ellenére meglepő módon balkormányos autóról van szó, melynek motorterében egy 2.5 literes soros négyhengeres aggregát dolgozik (7000-es fordulaton ébredő) 238 lóerővel és 240 Nm-es csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből százra 6,5 másodperc alatt katapultál, s képes elérni a 248 km/órás tempót.

A DTM (Német Túraautó Bajnokság) alapokra épített kupé nem csak motorerejében, de szinte minden elemében több volt a gyári M3-nál, így például a szélesített kerékívek, nagyobb légbeömlők (plusz a ködlámpák helyére tervezett extra fékhűtő nyílások), állítható első légterelő és hátsó szárny került rá, de olyan mechanikai változásokat is eszközöltek rajta, mint a nagyobb első és hátsó fékek, a továbbfejlesztett első futómű alumínium lengőkarokkal. A habot a tortán azonban az ötfokozatú Getrag 265 kézi kapcsolású váltó és az önzáró differenciálmű jelentik.

A 600 példány mindegyike piros vagy fekete színt kapott, és az akkori A csoportos Túraautó Bajnokságban való részvételhez szükséges akkori feltételeknek teljesen megfelelt. Bár Whiting úr után két további tulajdonosa volt az autónak, akik összesen 247 845 kilométert tekertek bele, mindegyikük imádta és maximálisan karbantartotta, így az M3 Sport Evolution tökéletes állapotnak örvend.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!