/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Egy világbajnok méltó jutalma

2015. november 20. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

2013 és 2014 után idén is Marc Marquez nyerte a MotoGP legeredményesebb szezonbéli abszolút kvalifikációját méltató BMW M Különdíjat. Jutalma egy 560 lóerős BMW M6 Cabrio, mely egy M6 Coupé és egy M4 Coupé mellett kap helyet a világbajnok garázsában.

A BMW M Különdíjat idén immáron tizenharmadik alkalommal adta át a MotoGP legeredményesebb indulójának a bajor gyártó, aki nem más, mint a zsinórban harmadszorra győzedelmeskedő Marc Marquez.

Ahogy a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A futamok eredménye helyett azonban az időmérőn elért helyezések számítanak: a pole pozícióból induló pilóta 25 pontot, a második rajtkockát elnyerő induló 20 pontot, a harmadik 16 pontot kap – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki a futamok kvalifikációin a legtöbb pontot gyűjti össze.

A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal, közülük azonban az idei győztes Marc Marquez az egyetlen, akinek ezt három egymás utáni alkalommal sikerült. A versenyző egyébként már két éve, újoncként rekordot állított fel, most ezt az eredményét sikerült tovább szépítenie nyolc megszerzett pole pozícióval, összesen elért 365 ponttal.

A MotoGP hivatalos partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden idény végén egy exkluzív modellel jutalmazza az év legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjét, 2015-ben pedig eme nagyteljesítményű trófea nem más volt, mint egy egyedi BMW M6 Cabrio modell.

A királykék-metál (Frozen Blue Metallic) autó meghajtásáról a 4.4 literes TwinPower Turbo V8-as benzinmotor gondoskodik 560 lóerős teljesítménnyel, így méretei és tömege ellenére mindössze 4,3 másodperc alatt tudja le a 0-100 km/órás sprintet, végsebességét pedig 250 km/óránál limitálja az elektronika. A megállásról karbon-kerámia tárcsafékek gondoskodnak, de helyt kapott benne Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) és Aktív M Differenciálmű a táncoltathatóság érdekében.

A modell impozáns kiállását a duplaküllős, 20 collos könnyűfém felnik erősítik tovább. Sőt mi több, az idei BMW M Különdíjnak megválasztott modell számos M Performance alkatrészt is kapott. Utasterében az Individual „Merino Opal White” finomszemcsés opál fehér bőrözése alkot tökéletes összhangot az Individual „Piano Black” lakkfekete betétekkel.

A hőn áhított BMW M6 Cabrio modellt Carmelo Ezpeleta, a versenyszériát szervező Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke adták át a fiatal világbajnoknak, aki nem leplezte, hogy eddig ennek a modellnek örül legjobban gyűjteményéből.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/