Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Millió dolláros bébi

2019. május 19. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Egy teljes restauráláson átesett, 1956-os Mercedes-Benz 300SL Gullwing keresi új tulajdonosát. Az online árverésen hirdetett oldtimer már több, mint egymillió dollárnál jár, pedig még két és fél hét van hátra az aukcióból.

Az autógyártás egyik csodája, a korát megelőző Mercedes-Benz 300SL, melynek motorjába karburátor (porlasztó) helyett befecskendező (injektor) segítségével jut el a benzin, lassításáról tárcsafék gondoskodik, felfüggesztése oldalanként független, s felfelé nyíló ajtajai lévén örökre beírta magát az autós történelembe.

Egy ilyen csodajárgány keresi új gazdáját a Bring A Trailer oldalán online árverés formájában. Habár az írás pillanatában még 19 nap van hátra, valaki már egymillió dollárt (295 millió forintot) ajánlott a ritkaságért, ami még valószínűleg nem is a nyertes összeg lesz.

Hogy mitől olyan különleges ez a 300SL, a többi különleges között is? Először is, 1956-ban, amikor készítették, mindössze 308 példány hagyta el a Mercedes gyárat (összesen pedig csupán 1400 kupé változat), órája mindössze 51 932 kilométert (32 192 mérföld) mutat, valamint átesett egy teljes, mindenre kiterjedő restauráláson, azaz gyakorlatilag újszerű állapotnak örvend.

Ez már grafitszürke fényezésén is látszik, mely minden szögből hibátlanul csillog. A motortérben egy 3.0 literes soros hathengeres benzines aggregát teljesít szolgálatot 218 lóerővel a fedélzeten. Ez akár 260 km/órás végsebességet is lehetővé tesz, ám ebben a váltóáttétel és a terepviszonyok is segítségünkre kell, hogy legyenek. A sportosság egyik komoly ára volt, hogy az olajhűtővel is szerelt blokk 10 liter spéci motorolaját 1600 kilométerenként cserélni kellett, így tényleg a gazdagok szuperautója volt az összes sirályszárnyas. Az alábbi modellen az olajhűtőt és a vízhűtőt is kicserélték a termosztátokkal és csövezésekkel együtt.

A teljes restaurálásba a fékrendszer és a váltó teljes felújítása is beletartozik, de a kabint sem hagyták érintetlenül a mesteremberek: az ülések, az ajtók és a műszerfal megfelelő részei egyaránt friss bőrhuzatot kaptak, valamint a többi kárpitot is kicserélték. A feláras Nardi fakormány és a kapcsolók is kopásmentesek.

Jól érzik a licitálók, micsoda kincsről van szó, hisz 18 nappal az aukció zárása előtt már egymillió dollárnál jár a 300 SL, amely érték a határidő közeledésével csak feljebb mehet. Kíváncsian várjuk az árverés eredményét.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

A nap képe

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!