/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Milyen autó ez?

2023. március 13. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Úgy néz ki, akár a Ferrari Monza SP1 szélvédő nélküli, együléses sportkocsija, mégsem az. Amellett, hogy minden dimenziójában kisebb, eleve két üléssel, bukólámpákkal és klasszikus szappantartó dizájnnal rendelkezik, méghozzá a 90-es évekből.

Az amerikai Xenex Motorsports elkészítette első MX Speedster példányát, mely egy NA, azaz elsőgenerációs Mazda MX-5 roadsteren alapul és elsőre nagyon hasonlít a Ferrari Monza SP1-re.

A Floridában bemutatott Speedster karosszériaelemeinek egy részéhez (például motorháztető, első és hátsó lámpák) nem nyúlt a cég, de a Kasim Tlibekov’s Instagram oldalán közzétett fényképek alapján elmondhatjuk, hogy az autó legtöbb eleme átalakuláson ment keresztül.

A több mint egy évig tartó fejlesztés során átdolgozták az első és hátsó lökhárítókat, kiszélesítették a kerékjárati íveket, nagyobb küszöböket és kisebb tükröket tettek az autóra, valamint minden üvegfelületétől és vászontetejétől egyaránt megszabadították.

A cég három teljesítményszinten tervezi rendelhetővé tenni az MX Speedstert, ezek közül az alap kiadás motorjához nem nyúlnak, viszont megszabadítják 113 kilogrammnyi tehertől és igény szerint sport futóművet, valamint Wilwood fékrendszert tesznek alá 17 collos kerekekkel megspékelve.

A több lóerőre vágyó megrendelőknek az MX Speedster S változat lehet a befutó, ugyanis az előbb írtakon felül egy Fastforward kompresszort társítanak a motorhoz, amivel 203 lóerőre (149 kW) növelik a teljesítményt. Mindezt egy vezetővel együtt kb. 900 kilós autón! Akinek ez nem lenne elég, az az RS változatban lelheti örömét. Ennél az átalakításnál kiveszik az MX-5 négyhengeres szívét és egy kisblokkos LS V8-as szörnyeteggel pótolják, amely 355 lóerőt (261 kW) ad le 6800-as fordulatszámon.

Arról sajnos nem tudni, mennyi pénzbe fognak kerülni a teljesítményt is érintő átalakítások, de a Xenex illetékesei annyit elárultak, hogy ha a donor autó tulajdonosa hajlandó megválni az eredeti lökhárítóktól, vászontetőtől, ablaküvegektől és egyéb nem kellő alkatrészektől, akkor az alap átalakítás megáll nagyjából 15 ezer dollár, vagyis közel 5,4 millió forintnál. Nem kevés pénz, de határozottan olcsóbb, mint egy Ferrari Monza SP1 vagy a kétüléses SP2…

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/