/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: Nincs ennél menőbb utcai mini sportautó

2020. július 28. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Ha a Suzuki Swift Sport 140 lóereje hatalmas élményt nyújt, akkor vajon mire képes a Toyota GR Yaris, melynek 1.6-os turbómotorjából 260 paripát préseltek ki a japán mérnökök? A méregdrága kisautó 5,2 másodperc alatt képes letudni a százas sprintet.

A Toyota a 2020-as Tokiói Autószalonon mutatta be legújabb és legkisebb sportmodelljét, a Gazoo Racing Yarist. A Tommi Mäkinen Racinggel (ami szintén nem rossz ajánlólevél) együttműködésben készülő vadonatúj GR Yaris a GR Supra után a Toyota második globális GR modellje, egy vérbeli sportautó.

A Tommi Mäkinen Racing tapasztalt mérnökei és fejlesztői az aerodinamika és a súlyelosztás tökéletesítésére, illetve a könnyű szerkezetre összpontosítottak, ráadásul az egészet egy hihetetlen motorral fejelték meg: az 1618 köbcentis, háromhengeres turbómotor maximális teljesítménye 261 lóerő (192 kW), csúcsnyomatéka 360 Nm (4000-es fordulaton). Ezt egy hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó továbbítja mind a négy kerék felé, így papíron 5,2 másodperc alatt katapultál százra, a hihetetlen gyorsulásnak pedig az elektronika szab határt 230 km/óránál.

A GR Yaris teljesítményét az új GR-FOUR összkerékhajtás viszi az útra. Ezt a rendszert úgy tervezték, hogy mind a négy kerékre optimális hajtóerőt juttasson, miközben egyszerű és könnyű is. Az első és a hátsó tengely közt egy nagy érzékenységű tengelykapcsoló osztja el a nyomatékot. Extraként, a versenypálya csomag rendelésével két Torsen önzáró differenciál is jár, melyek a bal és jobb oldali kerekek közti nyomatékeloszlást szabályozva segítik az autó kiszámítható irányítását. Az ötletes rendszer kissé eltérő áttételeket használ az első és a hátsó tengelyhez, amely lehetővé teszi, hogy akár az első/hátsó nyomatékeloszlás 100:0 (teljes elsőkerékhajtás), vagy 0:100 (teljes hátsókerék-hajtás) legyen.

A megfelelő tapadásról a 225/40 R18-as kerekek gondoskodnak, míg a lassításért az elől négydugattyús, 356 mm átmérőjű, hornyolt tárcsákkal, hátul pedig kétdugattyús nyergekkel és 297 mm-es tárcsákkal operáló fékrendszer felel. A GR Yaris a típus számára kifejlesztett speciális platformon alapul, melyet az új, 2020-as Yarishoz tervezett GA-B platform első, és a GA-C platform hátsó részének felhasználásával alakítottak ki. Ez a megoldás lehetővé teszi az újfajta futómű-kialakítást és a GR-FOUR összkerékhajtás használatát. A spéci padlólemez nagy mértékben hozzájárul az autó kitűnő stabilitásához és vezethetőségéhez. Az új Yaris csatolt lengőkaros hátsó futóműve helyett a GR Yarisban kettős keresztlengőkaros rendszer található.

A Toyota nyilatkozata szerint az autó minden szempontból teljesítmény-központú: vadonatúj platform és motor, új futómű, kis tömegű konstrukció (1280 kilogramm a vezető nélküli menetkész tömeg, ami köszönhető például annak, hogy a motorháztető, az ajtók és a csomagtérajtó alumíniumból készült), áramvonalas kialakítás jellemzik. Nagy teljesítményével és alacsony tömegével ennek a gépnek mindene adott a sikerhez – akárcsak ahhoz, hogy sportos utcai kompakt ferdehátúként lélegzetelállító teljesítményt nyújtson.

Ennek persze megkérik az árát, ugyanis legkevesebb 11 650 000 Ft-ért vihető haza a GR Yaris, habár felszereltségét tekintve nincs okunk panaszra. Sajnos a kívánatos Sport csomag (önzáró diffi, sport lengéscsillapítók, kovácsolt felnik, vörös féknyergek és Michelin sportabroncsok) további 1 550 000 Ft-tól fosztja meg a leendő tulajdonost, amihez még a VIP csomag (Head Up kijelző, JBL prémium hangrendszer, GPS, keresztforgalom és holttérfigyelő rendszerek, első és hátsó parkradar) 850 000 Ft-os értéke is hozzáadódhat, és akkor még nem beszéltünk a különleges fényezések akár 185 000 Ft-os áráról. De a különcségnek mindig megvolt az ára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/