A nap képe: Vissza a múltba egy Ferrarival
címkék: a nap képe, egyedi autó, gtc4lusso, restomod, tuning, új ferrari
Az Ares Design átalakított egy Ferrari GTC4Lusso modellt, hogy a klasszikus, 30 évvel ezelőtt gyártott 412-esre hasonlítson a lehető legjobban. Az elkészült autó szépségével lehet vitára kelni, de a munka minőségével semmiképp.
Nem tudjuk, mi a restomod ellentéte, de az Ares Design megöregítette a Ferrari új GTC4Lusso modelljét, hogy az elkészült munkával tisztelegjen az 1985 és ’89 között gyártott 412-es előtt.
A Project Pony (Póni Projekt) névre keresztelt átalakítás teljesen más képet ad az autóról, mint amit eredetileg megálmodtak a maranellóiak. A kétajtós kombi formát egy kupés vonalvezetés váltotta fel, ráadásul a felhúzott szemöldökű fényszórókat bukólámpás megoldásra cserélték.
Habár a front rész is komoly átalakításon ment keresztül, a legtöbb változás hátulra jutott, ahol egy szögletes far került kialakításra. Az klasszikus összképet tovább növelik az ötküllős alufelnik, amelyek a gyártó védjegyei közé tartoztak a ’80-as években. Az új elemek nagy része szénszálas műanyagból készült, míg az eredeti alkatrészek között találhatjuk a hűtőrácsot és a négy darab hátsólámpát.
Lehet a külső megosztóra sikeredett, de a belső design minden kritikust elhallgattat, ugyanis a 2+2 üléses kabin a legjobb színkombinációban a legfinomabb bőrrel lett kipreparálva: fekete és barna színkavalkád fehér cérnával varrva.
Ami a teljesítményt illeti, nincs változás, tehát az összkerékhajtás és az automataváltó is megmaradt, míg a 6.3 literes V12-es motor 690 lóerővel (507 kW) és 697 Nm-rel teszi a dolgát – így 3,4 másodperc alatt katapultál százra, s képes elérni a 335 km/órás végsebességet.
A cég a Project Pony GTC4Lussót várhatóan 700 ezer euró (227 millió forint) körül fogja kínálni, amely több mint a duplája azt eredeti példány borsosnak tartott árának, bár az tuti, hogy ezért cserébe teljesen egyedi, klasszicista modern autóval lesz gazdagabb az ügyfél.