/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új Mitsubishi Outlander

2012. december 20. 20:35   |   Autoblog
címkék:  

Már kapható Magyarországon az új Mitsubishi Outlander, amely bár méreteit tekintve megegyezik az elődmodellel, nagyobb helyet kínál, emellett a kényelmi és biztonsági rendszerek, valamint a motorok terén már megfelel a mai kor követelményeinek. Az Outlander 2 literes benzines és 2,2 literes dízelmotorral, két- és négykerék-hajtással, valamint kézi és automata váltóval vásárolható meg, 7 090 000 forinttól.

A Mitsubishi átalakítja tevékenységeit és márkaprofilját, amely folyamatban kiemelt szerep jut a környezetbarát technológiáknak, valamint a globális (érett vagy fejlődő) piacok felé irányuló terjeszkedésnek. Az új generációs Outlandernek az a feladata, hogy megtartsa a modell jelenlegi ügyfeleit, miközben új ügyfeleket csábítson a márkához. Olyan népszerű versenytársakkal kell majd megküzdenie, mint például a Honda CR-V vagy a jövőre debütáló Toyota RAV-4.

A Mitsubishi várakozásai szerint az új modellből évente 25-30 ezer példány találhat gazdára Európában. 2013-tól a benzin- és dízelmotoros kivitelek mellett megjelenik a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid EV) kivitel, az Outlander PHEV is, amely az eladási darabszámok, az arculat és a márka hírneve szempontjából egyaránt erősíteni fogja az új Outlandert.

Az új generációs Outlanderen látható formanyelv fokozatosan lecseréli a Mitsubishi markáns élekből építkező dizájnvilágát, amely az elmúlt évtizedben meghatározta a márka modelljeinek (Colt, Lancer / Lancer Evolution, Outlander, L200, stb) karakterét. Az új formanyelv még evolúciós fázisban van, a tervezők szándéka szerint egy nyílt koncepció, amely igazodhat majd az egyes modellek elvárásaihoz. Mindenki döntse el, hogy ez neki jó vagy rossz hír, én mindenesetre nem kedveltem meg az autó külsejét.

Az új generációs Outlander 1 centiméterrel rövidebb az aktuális modellnél (4655), tehát tulajdonképpen azonos alapterületen kellett elődjénél jobb helykínálatot nyújtania, különösen a leghátsó üléssoron, illetve a csomagtartóban. Ez sikerült is. A 2. és 3. üléssori csípőpontok között 8 centivel nagyobb a távolság (tehát durván ennyivel nőtt a lábtér), a csomagtartó padlója összesen 872 mm hosszú, lehajtott ülésekkel pedig már 335 mm a növekedés (teljes padlóhossz 1685 mm). A második sori ülések 250 mm-en tologathatók hosszirányban (előző generáció: 80 mm), így hétüléses kivitelben több helyet nyújt a harmadik soron helyet foglaló utasoknak. A második üléssor egyszerű, eltolható beszállás-funkciót kínál a harmadik sori utasoknak (jelenlegi modell: előrebillenthető).

A korábban alkalmazott szükségüléseket vadonatúj harmadik sori ülésekre cserélték, amelyek állítható fejtámlát kaptak, 50/50 arányban osztottak, háttámlájuk dönthető, valamint egyszerűbben összehajthatók, 10 kg-mal könnyebbek és lehetővé teszik a gyermekülések beszerelését is. Újdonság az is, hogy minden ülést lehajtva immár teljesen sík a padló. A csomagtér 591 literes (+50 liter). a rolója pedig használaton kívül a padló alatti tárolórekeszben helyezhető el. Motoros csomagtérajtó mozgatás is kérhető.

Az Outlander belsején is rengeteget dolgoztak a mérnökök; egy jóval minőségibb és modernebb berendezést sikerült kialakítaniuk. Egyszerűbb formákat, kevesebb és nagyobb elemekből álló felületeket, valamint precízebb illesztési hézagokat látunk a műszerfalon. A műanyagok sokkal jobb minőségűek, puhábbak, és felületük bőrszerű. A bőrkárpitozáson dupla díszvarrást találunk, az utas előtt és az ajtókon látható ezüst dekoráció pedig kifejezetten igényes. Mindamellett gombbal indítható a motor és az összkerékhajtás is forgótárcsa helyett nyomógombbal vezérelhető. Teljesen új a négy irányban állítható multifunkciós kormánykerék, a főműszerek közötti 4,2 colos, színes, nagy felbontású LCD képernyő, valamint a Display Audio multimédiás rendszer 15,5 centis színes érintőképernyővel, tolatókamerával és beépített USB/iPod vezérléssel. 710 wattos Rockford Fosgate prémium audiorendszer és első ízben kétzónás klímaberendezés is elérhető.

Az új generációs Mitsubishi Outlander asszisztens rendszerek tekintetében is felzárkózott a többiekhez. Felszerelhető többek között adaptív sebességtartó automatikával, ütközés hatását mérséklő és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel.

Kétféle motorral lesz megvásárolható Európában. Egyik a 4N14 kódjelű 2,2 literes Clean Diesel erőforrás továbbfejlesztett változata, a másik pedig az új 4J11 kódjelű 2,0 literes MiVEC benzinmotor. A kisebb, 1,8 literes 4N13 erőforrással együtt a 2,2 literes verzió a Clean Diesel erőforrásokból álló, vadonatúj 4N1 család tagja. Ez stratégiai jelentőségű a Mitsubishi számára, mert pontosabban fog tudni igazodni a jövőbeli piaci trendekhez, folyamatosan fejlesztheti saját (dízel) technológiáját és véget vethet a külső partnerektől való függőségének.

A 2.2 DiD erőforrás 150 lóerőt és 380 Nm forgatónyomatékot ad le (1750 ford./percnél), és 9,7 szekundum alatt gyorsítja az Outlandert 100 km/órára. Az új modell átlagosan egy mázsával könnyebb a jelenleginél, így a javított hatásfokú motor szenzációsan jó fogyasztást és károsanyag-kibocsátást szavatol. Az Outlander 2.2 DiD 5,3 literes fogyasztásával és 138 g/km CO2 emissziójával első a kategóriában. A másik hajtómű egy új SOHC egység, 2 literes lökettérfogattal és új MIVEC fokozatmentes változó szelepvezérléssel, amely folyamatosan és párhuzamosan szabályozza a szelepemelést, a szelepnyitás időtartamát (összenyitás) és a szelepek nyitását/zárását. 150 lóerőt és 195 Nm nyomatékot produkál (4100 ford./percnél), így 10,6 másodperc alatt gyorsítja a kocsit százra.

Ezzel párhuzamosan az új generációs Outlander négy új váltóművet (öt- és hatfokozatú kézi kapcsolású, hatfokozatú automata, valamint fokozatmentes CVT) is kapott. Automatikus start/stop rendszer is megjelent a kínálatban, amely kézi vagy fokozatmentes váltóval egyaránt társítható.

Az új generációs Outlanderben a Mitsubishi továbbfejlesztett Multi-Select összkerékhajtási rendszere dolgozik, amely az elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóból, valamint az azt vezérlő 4WD ECU-ból áll. A 4WD ECU-t minden fedélzeti érzékelővel és a többi ECU-val összeköti a CAN hálózat, lehetővé téve a vezető mozdulatainak és a jármű dinamikájának valós idejű elemzését. Csökkenti a fogyasztást is, mert a korábbi „2WD” módot egy intelligensebb „4WD ECO” üzemmóddal váltja fel. Ez túlnyomórészt kétkerékhajtással mozgatja a járművet, csak szükség esetén juttat a hátsó kerekekre is hajtóerőt. Ezen kívül rendelkezésre áll a legkülönbözőbb menetkörülmények között optimális „4WD AUTO”, valamint a „4WD LOCK” fokozott tapadású üzemmód. Az Outlandert emellett lejtmeneti és emelkedő szabályozással is felszerelik.

A magyarországi alapárak:


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!