/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A szállító: Ford Tourneo Custom Titanium 2.0 TDCi

2018. április 04. 12:15   |   Autoblog
címkék:  

A Ford személyszállító flottájának a fejeként a Tourneo Custom kiválóan alkalmas nyolc vagy kilenc ember és csomagjaik akár több ezer kilométeren át történő stresszmentes fuvarozására. Ha nagy a család vagy széles a baráti kör, nincsen nála jobb választás. Az új 2 literes Ecoblue dízelmotorral és automataváltóval próbáltuk.

Nem könnyű eligazodni a Ford haszonjárművek névadási rendszerében, hiszen négy alaptípus létezik, amelyek áru- és személyszállító kiviteleit is másképpen hívják. A közepes méretű Transit Custom áruszállító személyszállító verziója, a Tourneo Custom a személyszállító-flotta legméretesebb darabja, és ebből is kapható rövid illetve hosszú tengelytávú, valamint alacsony és magas tetős változat. Mi egy normál tetős, de hosszú tengelytávú, Titanium felszereltségű, nyolcszemélyes csúcskivitelt próbáltunk ki.

A 2016-ban piacra lépett Tourneo Custom külsejéről nem lehet túl sok mindent elmondani; a tervezők igyekeztek azt az akkori Ford személyautók dizájnjához közelíteni. A trapéz alakú hűtőrács és a nagyméretű fényszórók mindenesetre árulkodó részletek, ezek alapján a Tourneo Custom ma is Fordként azonosítható. Egyébként a típus éppen ráncfelvarrás előtt áll, amelynek a hozadéka új rajzolatú, vagányabb LED-es fényszórók és feljebb emelt, nagyobb hűtőrács lesznek, még sportosabb kiállásúvá varázsolva a járművet. A Tourneo Custom kétféle tengelytávval kapható, 5 és 5,34 méteres hosszúsággal; a tesztautónk egy utóbbi volt. Nála még inkább érvényesül a hasábforma. A busz 2 méter széles és majdnem 2 méter magas, felmerült bennem, hogy a mélygarázsokba nem férek le vele, de szerencsére a legtöbb helyen 2,1 méter a magassági korlát, így nem volt gond.

A hosszú tengelytávú Tourneo Custom beltere hatalmas, mindhárom sorban fejedelmi a helykínálat, ráadásul egyetlen csomagot sem kell otthon hagyni. A székek nem tologathatók sínen, mint például a Volkswagen Multivanben, de nincs is rá szükség, mert a kabin kellően hosszú, nem kell sakkozni, hogy mely csomagokat hagyjuk otthon. A lábtér a két hátsó sorban óriási méretű, ráadásul az üléstámlák több fokozatban reteszelhetők. A Tourneo Customba praktikusan tolóajtókon át lehet beszállni, leghátulra pedig a jobb oldalon, a szélső ülés összecsukásával és előrebuktatásával, különösebb tornagyakorlat nélkül lehet bejutni. Mindkét hátsó sorban egy-egy dupla és egy-egy szimpla ülés található, amelyek némi izommunkával akár ki is emelhetők az autóból. Természetesen a padló végig szőnyegezett és nincsenek csupasz fém felületek sem, a Titanium szinten alap bőrkárpitozás is jó minőségű. A légkondicionáló háromzónás, a hátsó utasok külön szabályozhatják a berendezést.

A Tourneo Custom rakodhatóság szempontjából brillírozik. A csomagtér szélessége 1752 mm, magassága 1294 mm, hossza pedig a harmadik sori ülések lábától mérve 1017 mm; a hagyományos bőröndöket az üreg elnyeli, de kerékpárok szállítása is megoldható az első kerekek kiszerelése után. Ha pedig síelni menne a társaság, a léceket, deszkákat és más felszereléseket az ülések alá lehet rakni. Ha valami csoda folytán mégsem lenne elegendő az 1900 literes csomagtér, a tetőre is pakolhatunk. A Tourneo Customot zseniális integrált tetőcsomagtartóval szerelik, amely használaton kívül a tetővel egy vonalba visszahajtható, így nem fokozza a légellenállást.

A nyolcszemélyes Tourneo Customban elöl karfás ülések találhatók, a sofőr oldalán négyirányú elektromos állítással és fűtéssel, jobboldalt kézi vezérléssel és fűtéssel. Az első ülések között és a műszerfalon nincsenek tárolóhelyek vagy rekeszek, a kabátot, táskát és kisebb holmikat így jobb híján a padlón tárolhatjuk. Az italos palackoknak megvan a helyük, ám például a mobiltelefont már nem tudjuk hová rakni, maximum a műszerpult fölötti csukható rekeszbe. A műszerfal még a régi Ford-dizájnt képviseli, számos volánra helyezett kezelőszervvel és középső gomberdővel. Az előbbi hamar kitanulható, az utóbbi viszont kényelmetlenséget okoz, pusztán azért is, mert nyújtózkodni kell, hogy elérjük. A maradi, 9 centiméter átlójú, árnyékoló mögé bújtatott kijelző egy vicc és sasszem kell hozzá, hogy minden információt leolvassunk róla. A menürendszer kezelése is szokást igényel. Az őszi modellfrissítés mindezt gyökeresen megváltoztatja majd, a Tourneo Custom vízszintes orientációjú, letisztult, rendezett műszerfalat kap, álló, 8 colos központi érintőképernyővel és nagy középső tárolóhellyel.

A Tourneo Customban a sofőr nagyon magasan ül és kiválóan tud tájékozódni. A kétrészes tükrök nagyszerűek, mutatják a holtteret, párhuzamos parkoláskor pedig még a járdaszegélyt is látjuk bennük. Az 5,3 méteres autóval manőverezni is megnyugtatóan könnyű. A fordulókör meglepően kicsi, 12,8 méter, tolatásnál pedig nagy segítséget nyújt a dinamikus segédvonalakkal dolgozó kamera. A rugózás buszos viszonylatban nagyon kényelmes, a hátsó tengelyre akár légrugózás is kérhető.

A tesztautóban már a Ford új, Euro 6-os normájú, 2 literes, 170 lóerős és 405 Nm nyomatékú EcoBlue turbódízel motorja dolgozott (ezt az alsó hűtőrács krómcsíkja is jelzi), ami takarékosabb, csendesebb és tisztább üzemű a korábbi 2,2 literes egységnél, nem beszélve a hosszabb szervizintervallumáról. Az erőforrás kívülről alig, bent érdekes módon jobban hallatja a hangját, de kulturált és nagyon erős. Fürgén mozgatja a 2,4 tonnás járművet, biztonságosan lehet vele előzni, autópályán pedig könnyedén tartja a megengedett sebességet. Egyedül a fogyasztásával nem voltunk kibékülve, ami 130-as tempónál is 10 liter körül alakul, s vegyes üzemben sem igazán megy ez az érték alá. Az általunk 1700 kilométeres távon mért 9,7-es átlag köszönőviszonyban sincs a gyárilag megadott 7,1-gyel. Egy modern duplakuplungos, hét- vagy nyolcfokozatú váltó javított volna az értéken; ezzel szemben az autóban csak egy hatfokozatú bolygóműves szerkezet dolgozott.

A Ford Tourneo Custom rendkívül tágas és kényelmes, sokoldalú, praktikus megoldásokkal és a kategóriában nem általános, fejlett vezetői segédrendszerekkel teli kisbusz, ami ugyan nem éri el a nála sokmillió forinttal drágább Volkswagen Multivan vagy a Mercedes-Benz V-osztály színvonalát, de ár-érték arányban a legjobb a piacon.

Fotó: Tóth László Rudolf – HIPStudio.hu

Tesztadatok
  • Jelleg
  • 9 személyes kisbusz
  • Motor
  • 1998 cm3
  • soros négyhengeres, common rail befecskendezéses turbódízel-motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 127 kW (170 LE) @ 3500 RPM
  • 405 Nm @ 1750 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 5340 mm
  • Szélesség: 1986 mm
  • Magasság: 1977 mm
  • Tengelytáv: 3300 mm
  • Csomagtér: 1900 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    7,7 / 6,5 / 7,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 11 565 000 Ft
  • Tesztautó ára: 13 386 650 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!