/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Alfa 159 Sportwagon 6,345 millió forinttól

2006. április 11. 12:41   |   Autoblog
címkék:  

A 159 limuzin mellé megérkezett a kombi is, melynek az Alfa önálló személyiséget adott – mint annak idején a 156 SW-nek.


A Giorgetto Giugiaro és az Alfa Romeo Style Centre együttműködéséből született 159 Sportwagon hajszálpontosan ugyanolyan hosszú, mint a szedán (4660 mm), alakja karcsú és kecses (szélessége 1828, magassága 1425, tengelytávja 2700 mm). Formája egyöntetű, nem klasszikus puttonyos, hanem erősen stílus-kombis. A B-oszlopig ugyanolyan, mint a négyajtós, a hátsó rész tartogat némi egyediséget, csapott és kupésított. A csomagtartó térfogata 40 literrel nagyobb, mint a szedáné, így sem óriási, mindössze 445 literes, azonban jól kihasználható és sok egyéb rakodóhelyet is kiegészíti.

A menetpróbán bebizonyosodott, hogy a 159 Sportwagonnak is kiváló a szigetelése és olyan szilárd a karosszériája, mint a szikla. A 159 szedánhoz hasonlóan ennek is pazar a futóműve (elöl kettős, magas lengőkar, hátul Multilink), direkt a kormányzása, az autó jól veszi a kanyarokat, nem hajlamos a farcsóválásra. A hely amúgy az SW-ben sem nagyobb, mint a négyajtósban, talán a hátsó fejtér picit bővebb. Az ülésekkel pedig továbbra sem vagyok kibékülve, mert nyomják az ember hátát.   


A 4×4-es változatok (3,2 V6 JTS széria és 2,4 JTDm-nél opció) a Q4 állandó összkerékhajtást kapták, amely kiváló trakciót és élvezetes autózást garantál. A háromdifferenciálos rendszer folyamatosan és dinamikusan osztja el a nyomatékot a négy kerékre; az önzáró Torsen C középső kiegyenlítőmű alaphelyzetben 57 százalékot juttat hátra, illetve 43-at előre, így sportos vezetéskor enyhe túlkormányzottság jelentkezik. Az aktív biztonságot pedig ABS, EBD, VDC menetstabilizáló, ASR, fékasszisztens (HBA) és Dombsegéd szolgálja. Példás az Alfa 159 Sportwagon passzív biztonsága is. Nyolc légzsákja közül újdonság a két térdlégzsák, és van benne aktív fejtámla is, amely ráfutásos ütközéskor véd meg a nyaksérüléstől.

Motorok és sebességváltók


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!